سیاست

رئیس جمهور غنی با وزیر امور خارجۀ روسیه دیدار کرد

کابل باختر 8 حمل
محمد اشرف غنی رئیس ‌جمهوری اسلامی افغانستان دیروز در حاشیۀ کنفرانس بین المللی تاشکند برای افغانستان، با سرگی لاوروف وزیر امور خارجۀ روسیه دیدار کرد.
به اساس معلومات  دفترمطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر، در این دیدار هر دو جانب در مورد پایان موفقانۀ نشست پروسه کابل، کنفرانس تاشکند برای افغانستان و پروسه صلح افغانستان بحث و تبادل نظر نمودند.
رئیس جمهور غنی از سرگی لاوروف و هیات همراه اش بخاطر اشتراک در کنفرانس تاشکند در مورد افغانستان و حمایت های روسیه از پروسه صلح افغانستان، تشکر کرد.
وی گفت که همکاری و هماهنگی منطقوی به نفع کشورهای منطقه است و ما می خواهیم رابطۀ اقتصادی، خصوصاً صادرات میوه و سبزیجات به روسیه داشته باشیم.
در مقابل سرگی لاوروف وزیر امور خارجۀ روسیه از پروسه صلح تحت رهبری و مالکیت افغانستان ابراز حمایت کرد و گفت که هدف ما ثبات کشورهای منطقه و گسترش همکاری های اقتصادی میان آن ها می باشد.
وزیر امور خارجۀ روسیه پیشنهاد کرد که یک نشست سه جانبۀ افغانستان، روسیه و ایالات متحدۀ امریکا برگزار گردد.
رئیس جمهور غنی از پیشنهاد وزیر خارجۀ روسیه بخاطر برگزاری نشست سه جانبه میان افغانستان، روسیه و ایالات متحدۀ امریکا استقبال کرد و گفت که چگونگی تدویر نشست متذکره از طریق مجاری مربوطه تعقیب خواهد شد.# شمس

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا