آموزش

رئیس جمهور: محصلان برای تحصیل در خارج دوبرابر می شود

حامدکرزی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان اعلام کرد که در سال آینده تعداد محصلین برای تحصیل در خارج از کشور دوبرابر خواهد شد.
رئیس جمهور این مطلب را امروز در دیدار با اعضای لویه جرگه عنعنوی از ولایات دایکندی، پروان، بامیان، میدان وردگ، غزنی و کابل بیان کرد و افزود که به این منظور بودجهء فرستادن جوانان افغان برای تحصیل در خارج از کشور از پنج به ده میلیون  دالر امریکایی افزایش خواهد یافت. به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس اطلاعاتی باختر ، در سال جاری چهارصد و بیست و دوتن از فارغان صنوف دوازدهم از سرتاسر کشور به خاطر کسب تحصیلات عالی از بودجه دولت به خارج کشور فرستاده شدند و در سال آینده تعداد آنها به دوبرابر افزایش می یابد.
وزارت تحصیلات عالی در سال روان از هر ولایت هفت فارغ التحصیل صنف دوازده را که نمرات بلند را در امتحان کانکور اخذ کرده بودند، جهت کسب تحصیلات عالی به خارج از کشور اعزام کرده است و در نظر دارد تا به زودی طرزالعمل جدیدی را برای گزینش محصلان اعزامی به خارج کشور تهیه نماید.
در این دیدار حامدکرزی یکبار دیگر روی تعلیم جوانان کشور تاکید کرد و تنها راه نجات افغانستان از عقب مانده گی و پیشرفت بسوی آینده سعادتمند را در تعلیم جوانان افغان دانست و از تمام بزرگان کشور خواست تا در این راستا جد و جهد نمایند.
در جریان این دیدار محمد حسین دانش، غلام حسین ابراهیمی، حیدرعلی احمدی، حاجی حضرت محمد جانان، خیال محمد حسینی و حاجی رمضان حسین زاده به نماینده گی از ولایات دایکندی، پروان، بامیان، میدان وردگ، غرنی و کابل صحبت کردند و مشکلات موجود در ولایت و مناطق شان را مطرح نمودند.
رئیس جمهور پس از استماع مشکلات و پیشنهادات مطروحه به اعضای لویه جرگه اطمینان داد که به ادارات ذیربط برای حل آنها هدایت خواهد داد و در ضمن بسیاری از پیشنهادات آنها را در مجلس کابینه جهت تصمیم گیری مطرح می نماید.
 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا