اخبارجهان

رئیس سابق موساد: ما خود بزرگترین تهدید برای اسرائیل هستیم

کابل،۲۱ جوزا، باختر
رئیس سابق سازمان استخبارات اسرائیل اعلام کرد که ایران و فلسطین خطری برای موجودیت این رژیم نیستند بلکه خود این رژیم بزرگترین خطر برای خودش است.
آژانس باختر به نقل از آژانس خبری آرتص اسرائیل، تامیر پاردو رئیس سابق سازمان استخبارات اسرائیل یا موساد در مقاله یی که در وب سایت خبری وای نت این کشور منتشر کرد، نوشت صحبت های بسیاری در مورد خطراتی که این دولت با آن مواجه است، وجود دارد.
پاردو در این مقاله تحت عنوان توقف ساعت مکانیزم خود تخریبی اسرائیل نوشت، برخی می‌ گویند ایران بزرگترین تهدید است، در حالی که برخی دیگر ادعا میکنند که این فلسطینی‌ها هستند که خطری بزرگتر برای موجودیت ما ایجاد میکنند. اما به نظر من، ما خود بزرگترین خطری هستیم که این ملت با آن مواجه است به دلیل تمایل و نگرش من به خود تخریبی که در سال ‌های اخیر به کمال رسانده ‌ایم.
وی افزود: همانند دوران قدیم که با اشغال رومیان روبرو بودیم، برادر برادر را می کشد و خون بر زمین می ریزد. لژیون های رومی می ایستادند و صبورانه منتظر بودند تا یهودیان تقریباً کار را برای آنها به پایان برسانند. ما باید جلوی این کار را بگیریم.
پاردو گفت، اکنون ما از درون چند پاره و چند قطبی شده ایم و دشمنان ما بار دیگر صبورانه منتظر لحظه یی مناسب برای نابودی ما هستند.
رئیس سابق موساد همچنین با اشاره به چند پارگی و اختلافات داخلی درون این رژیم نوشت که پس از چهار دوره انتخابات متوالی، کابینه جدیدی تشکیل شد که اکثریت اندک پارلمانی را به دست آورده بود، اما کسانی که پس از ۱۲ سال از قدرت برکنار شده اند، مشروعیت آن را به رسمیت نمی شناسند و آنها حتی از خطاب کردن صدراعظم با عنوان وی خود داری می کنند.
وی افزود از سال ۱۹۶۷، اسرائیل هیچ مرز مشخصی نداشته است و طی ۵۵ سالی که از جنگ شش روزه می گذرد، این رژیم از الحاق کرانه باختری و نوار غزه به خود عاجز بوده است.
سید مصطفی میری

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا