سیاست

رئیس مجلس نماینده گان ایتالیا: امضای سند همکاری های ستراتیژیک میان افغانستان و ایتالیا به نفع هر دو کشور است

کابل باختر 6 دلو

حامد کرزی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان قبل از ظهر امروز با گاین فرانکو فینی رئیس مجلس نماینده گان ایتالیا در مقر پارلمان آن کشور دیدار کرد.

به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس اطلاعاتی باختر، در این دیدار رئیس مجلس نماینده گان ایتالیا، ضمن خوش آمدید به رئیس جمهور و هیئت همراهش اظهار خرسندی کرد که افغانستان و ایتالیا سند همکاری های دراز مدت استراتیژیک را به امضا می رسانند.

وی گفت که  مطابق این سند، ایتالیا می تواند کمک های خویش را پس سال 2014 میلادی بحیث یک کشور دوست به افغانستان ادامه دهد.  

فینی گفت: مجلس نماینده گان ایتالیا باور دارد که امضای سند همکاری های استراتیژیک میان افغانستان و ایتالیا به نفع هر دو کشور می باشد.

همچنان رئیس مجلس نماینده گان ایتالیا اظهار داشت که در سفر اخیرش به افغانستان دریافت که تحولاتی مثبتی در افغانستان به میان آمده است. وی همچنان بر گسترش روابط و همکاری میان پارلمان های ایتالیا و افغانستان تاکید کرد. 

در مقابل رئیس جمهوری اسلامی افغانستان روابط افغانستان و ایتالیا را عمیق و دوستانه خوانده گفت که به همین سبب دو پادشاه افغانستان سکونت در روم را اختیار نموده بودند.   

رئیس جمهور کشور به نماینده گی از پارلمان و مردم افغانستان از کمک و همکاری ایتالیا در سیستم های عدلی و قضایی افغانستان و همچنان توسعه میدان هوایی بین المللی هرات و ساختن نهاد های زیربنایی در آن ولایت، اظهار قدردانی کرد.

همچنین حامد کرزی گفت که اشتراک ایتالیا در کنفرانس بین المللی بن و تعهدات آن کشور به افغانستان این را ثابت ساخت که ایتالیا پس از سال 2014 میلادی  به کمک هایش به افغانستان ادامه می دهد.

رئیس جمهور کشور در این دیدار در مورد اوضاع جاری افغانستان، پروسه صلح و روند انتقال مسئولیت های امنیتی صحبت کرده گفت که افغانستان آماده است که تا اخیر سال 2014 میلادی تمام مسئولیت ها را از نیروهای بین المللی بدوش گیرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا