اخباراقتصادفرهنگTOP

رئیس گرځندوی: درسه ماه اول سال روان بیش از 500 هزار سیاح از مناطق سیاحتی کشور دیدن کرده اند

کابل، 27 سرطان، باختر
در سه ماه اول سال روان، 547 هزار و 299 سیاح داخلی و خارجی از مناطق مختلف تاریخی و سیاحتی کشور دیدن کرده اند.
حافظ نعمت الله منتظر رئیس گرځندوی وزارت اطلاعات وفرهنگ، در این رابطه به خبرنگار آژانس باختر گفت که افغانستان کشوری غنی از میراث های فرهنگی، مکان های تاریخی، مناظر زیبای طبیعی و جاذبه های زیاد سیاحتی است که با پیروزی امارت اسلامی و بر قراری امنیت سراسری، اکنون زمینۀ رشد صنعت توریزم در کشور فراهم شده است.
وی افزود که به اساس معلومات نمایندگی های ریاست گرځندوی از 27 ولایت کشور، در این ولایت ها 360 ساحۀ سیاحتی وجود دار که از این ساحات در سه ماه اول سال جاری درمجموع 547 هزار و 299 سیاح، شامل 256 سیاح خارجی، دیدن کرده اند که ساحات مذکور بیشتر مناطق سیاحتی ولایت های بامیان، پروان، قندهار، بدخشان، بادغیس، خوست، بغلان، بلخ، غزنی، لوگر، لغمان، کنر، پنجشیر، نورستان و کابل را در بر می گیرد .
همچنان در شش ماه اخیر سال گذشتۀ خورشیدی در مجموع 233 هزار و 457 سیاح که از این جمله 278 تن آنان سیاحان خارجی بودند، از مناطق مختلف سیاحتی کشور دیدن کرده اند.
رئیس گرځندوی گفت: اگر رقم سیاحان شش ماه اخیر سال گذشته را با سه ماه اول سال جاری به مقایسه بگیریم، نسبت به شش ماه اخیر سال گذشته در سه ماه اول سال روان، 313 هزار و 842 تن سیاح افزایش یافته است.
وی اضافه کرد که ریاست گرځندوی، به منظور جلب و جذب بیشتر سیاحان داخلی و خارجی یک سلسله سهولت های لازم را به ویژه در راستای رفع مشکل دراجرای ویزۀ سیاحان خارجی، مهمانخانه ها و جاهای مناسب بودباش و وسایط ترانسپورتی فراهم کرده است.
او خاطرنشان کرد: درشماری از ولایت های که بازدید کنندگان بیشتر و امکانات محدود است، ریاست گرځندوی، برنامه های مشخص به خاطر فراهم کردن سهولت های لازم به سیاحان را روی دست دارد به ویژه در بامیان، نورستان، بدخشان و شماری از ولایت های دیگر.
حافظ نعمت الله منتظر رئیس گرځندوی وزارت اطلاعات وفرهنگ، گفت که با توسعه یی صنعت توریزم در کشور، عواید ملی ارتقای می یابد، زمینۀ انکشاف بخش خصوصی و کار برای شماری مردم فراهم می شود.
همچنان بازار صنایع دستی کشور رشد می کند و سیاحان خارجی با فرهنگ مردم افغانستان معرفی و آشنا می شوند.
رئیس گرځندوی، تاکید کرد که اکنون امنیت در سراسر کشور برقرار شده است و سیاحان داخلی و خارجی می توانند به خاطر آرام از بنا های تاریخی، میراث های فرهنگی، مناظرطبیعی و داشته های سیاحتی افغانستان در ولایت ها و مناطق مختلف کشور دیدن کنند.
باختر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا