اخبارامنیتTOP

راکت پراگنی ها در کابل، جان یک نفر را گرفت

کابل/ ۲۲قوس/ باختر

وزارت داخله می گوید: در پی راکت پراگنی امروز در کابل یک نفر جان باخته است و یک فرد ملکی دیگر زخمی شده است.

این در حالی است که امروز کابل گواۀ اصابت چند موشک بود، این موشک ها از یک موتر تکسی از ساحۀ لب جر خیرخانه پرتاب شد، در مورد شمار این موشک ها، ارقام متفاوت بیان شده است، وزارت داخله چهار فیر و شاهدان عینی و منابع دیگراین راکت ها را شش تا هشت فیر گفته اند.

طارق آرین، سخنگوی وزارت داخله لحظات قبل با نشر تویتی گفته است که چهار فیر راکت بر بخش های از میدان هوایی حامدکرزی و ساحۀ خواجه رواش که یک ساحۀ مسکونی است، اصابت کرده است که یک فرد ملکی جان باخت و یک نفر دیگر نیز زخم برداشته است.

بعد از اول قوس که کابل هدف اصابت بیست وسه فیر راکت قرارگرفت و در آن نه نفر به شهادت رسیدند، این اولین حملۀ راکتی بر کابل است.

از ماه حوت سال گذشته زمانی که محمد اشرف غنی مراسم تحلیف ریاست جمهوری را به جا میآورد، ارگ ریاست جمهوری هدف اصابت راکت قرار گرفت، تاکنون کابل چهار بار با یک شیوه، هدف راکت پراگنی قرارگرفته است.

هراس افگنان با تکتیک جدید و با کارگذاری دستگاه پرتاب راکت های «بی ام یک» در وسایط شخصی، دست به راکت پراگنی در کابل  زده اند.

با آن که امرالله صالح معاون اول ریاست جمهوری که اکنون خود بر اوضاع امنیتی پایتخت تمرکز و نظارت دارد، گفته است: سرنخ از چنین برنامه های تروریستی پیدا شده است و به زودی به این شیوه حمله های تروریستی در کابل خاتمه بخشیده می شود، مگر واقعۀ امروز نشان داد که تهدید همچنان وجود دارد.

امرالله صالح حدود دو ماه می شود که خود امور امنیتی کابل را به عهده گرفته است.

او گفته است که به وضعیت ناهنجار امنیتی در کابل که بیشتر از وقایع تروریستی و جنایی متاثر است، رسیدگی می کند، مگر امروز کابل گواۀ اصابت چند فیر راکت است، در حالی که دیروز سه واقعۀ قتل در پایتخت ثبت شده است. فریبا/عبدالخالق

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا