سیاستاخبار

رحمانی: طالبان با شرکت در نشست استانبول خواست های شان را مطرح کنند

کابل/ ۳۰حمل/ باختر

رییس ولسی جرگه می گوید: نشست استانبول یک فرصت تاریخی برای اعاده صلح در افغانستان است، او از طالبان خواسته است که در این نشست شرکت کنند.

به گزارش آژانس باختر؛ میر رحمان رحمانی، رییس ولسی جرگه امروز در نشست عمومی آن مجلس گفت: نشست استانبول یک فرصت تاریخی برای مردم افغانستان است که امیدواری زیادی را به همراه دارد که می تواند دیدگاه اختلافی را حل کرد و یک آیندۀ با ثبات سیاسی را رقم زد.

قرار است که نشست استانبول به تاریخ ۲۷ اپریل در شهر استانبول ترکیه به میزبانی سازمان ملل برگزار شود که در آن جوانب درگیر فرصت می یابند برای حل اختلافات و کشیدگی های شان وارد بحث شوند، اما طالبان گفته اند که دراین نشست شرکت نمی کنند.

این گروه امریکا را متهم به تخطی از توافق نامۀ دوحه می کند که مطابق به آن قرار بود عساکر خارجی تا اول می افغانستان را ترک کنند، مگر برنامۀ خروج نیروهای خارجی از افغانستان با تاخیر چند ماهه مواجه شده است.

اما رحمانی از گروه طالبان خواست تا در این نشست شرکت کرده و خواسته‌های خود را مطرح کنند و از این نشست به نفع مردم افغانستان بهره ببرند.

رییس ولسی جرگه همچنان گفته است وجود اجماع منطقه‌یی و بین‌المللی و آمادگی شورای عالی مصالحۀ‌ ملی برای شرکت در نشست استانبول خوش‌بینی‌های زیادی را برای نتیجه‌بخش بودن گفت وگوها، به هدف رسیدن به صلح و قطع جنگ به میان آورده ‌است.

وی با تاکید بر حفظ نظام، قانون اساسی و ارزش‌های مدنی و آزادی در کشور، گفت که حفظ این دستاوردها برای تمام طرف‌ها مهم است. صائم

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا