فرهنگTOP

رسانه ها باید مطابق شریعت اسلامی نشرات داشته باشند

ذبیح الله مجاهد می گوید ما از رسانه ها حمایت می کنیم اما در چوکات شریعت سلامی و باید مطابق شریعت سلامی نشرات کنند.
به گزارش خبرنگار آژانس باختر؛ ذبیح الله مجاهد معین امور نشرات و سخنگوی امارت اسلامی افغانستان امروز در نشستی با مسوولان رسانه ها گفت امارت اسلامی افغانستان از رسانه ها افغانستان حمایت در چوکات شریعت اسلامی حمایت می کند و از مسولان رسانه ها خواست تا برنامه های شان را مطابق ارشادات دین مبین اسلام و شریعت نشر کنند.
او گفت ما مسوولیت داریم تا به خاطر اصلاح جامعه کار کنیم که نظام اسلامی تطبیق شود و از رسانه ها خواست تا نشرات شان را مطابق منافع ملی و شریعت اسلامی عیار کنند و برنامه های دینی تربیتی و اخلاقی را نشر کنند.
سپس شیخ الحدیث محمد خالد حنفی سرپرست وزارت ارشاد امر بالمعروف و نهی عن المنکر در مورد نظام اسلامی صحبت کرد و گفت شریعت اسلامی روی امر بالمعروف و عن المنکر در نظام اسلامی تاکید کرده است.
او افزود عصر حاضر عصر فتنه است و باید بالای معروفات بیشتر کار شود تا منکرات ختم شود.
او استعمال زبان و قلم را عبادت عنوان کرد و گفت که اگر این ها درست استعمال شود عبادت است و اگر نشود گناه بزرگ است.
او گفت شماری از رسانه ها برنامه های را نشر می کنند که در تضاد با شریعت اسلامی و عنعنات افغانی است و باید از نشر این برنامه ها خودداری شود زیرا نشر این برنامه ها ذهنیت و عقیده جوان را مخدوش می کند.
او از رسانه ها خواست تا با وزارت امر بالمعروف و نهی عن المنکر همکاری کنند و در این مورد تبلیغات منفی نشود.
در اخیر وزارت ارشاد امر بالمعروف و نهی عن المنکر با نشر ابلاغیه هشت ماده یی از رسانه ها خواسته است که تلویزون ها فلم های را که خلاف ارزش های اسلامی و افغانی است نشر نکنند
همچنان فلم های خارجی که مطابق عنعنات و کلتور افغانی نیست، نشر نشود
در این ابلاغیه آمده است که برنامه ها و درامه ها که به افراد تحقیر آمیز باشد از نشر آن خود داری شود و درامه های که خلاف شعایر اسلامی و انسانی است در رسانه ها نشر نشود
در این ابلاغیه ذکر شده است که آن برنامه های که ستر عورت در آن در نظر گرفته نشده است باید نشر نشود و نطاق های زن حجاب اسلامی را مراعات کنند و از نشر تمثیل زن خوداری شود.
از نشر درامه و سریال که در آن نقش انبیاء و صحابه کرام تمثیل شود به طور مطلق پرهیز شود بهزاد

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا