اخبارجهان

رنگین پوستان در انگلیس به دلیل تبیض نژادی کمترین سهم از فرصت های شغلی را دارند

کابل، ۳۱ جوزا، باختر
بررسی های یک موسسه تحقیقاتی نشان میدهد رنگین پوستان در این کشور به دلیل هویتشان از دسترسی به امکانات شغلی محروم مانده و قربانی تبعیض می شوند.
آژانس باختر به نقل از آژانس خبری ایرنا، بررسی‌ های انستیتوت مدیریت چارتر در انگلیس نشان می ‌دهد که تبعیض نژادی در محیط‌ های کاری این کشور نهادینه شده و منجر به عقبگرد اقتصادی و خدمات عمومی می‌شود.
براساس تحقیقات این موسسه ۵۲ ٪ از کارمندان در محیط‌ های کاری گزارش داده‌ اند که به دلیل هویتشان فرصت‌ های بسیاری از آنها گرفته شده‌ است. مطابق بررسی‌ های موسسه موسوم به سی ام آی ، اغلب کارکنان سیاه ‌پوست و آسیایی در این کشور می‌ گویند در دسترسی به امکانات پیشرفت شغلی، از جمله استخدام، ارتقاء و دریافت پاداش، به خاطر هویت نژادیشان باز می‌ مانند و قربانی تبعیض می‌ شوند.
در تحقیقات این موسسه مشخص شده ‌است که کارگران رنگین ‌پوست در سطوح مدیریتی کمتر دیده می‌ شوند و بیش از دو نفر از هر پنج کارمند در بریتانیا ۴۱ ٪ شاهد بوده اند که همکارانشان به دلیل سوابق هویتی تحت تاثیرات منفی قرار گرفته ‌اند.
این موسسه شناخته‌ شده در حوزه مدیریت به عنوان بخشی از تحقیقات خود به مناسبت هفتاد و پنجمین سالگرد تاسیس اش، اعلام کرده‌ است که تبعیض نژادی در انگلیس دلیل اصلی عقبگرد اقتصادی و ارائه خدمات بخش عمومی است و علیرغم ظهور فرهنگ فراگیر در محیط کار بسیاری از کارمندان با چالش‌ های نظام‌ مند روبرو هستند.
این تحقیق همچنین نشان می‌ دهد که کارکنان رنگین‌ پوست در بخش‌ های مدیریت ۶۹ ٪ و در بخش‌های مدیریت ارشد ۶۷ ٪ کمتر دیده می‌ شوند که با توجه به تغییرات گسترده ‌تر در نیروی کار بریتانیا، تبعیض نژادی در سازمان‌ های این کشور مانعی برای عملکرد اقتصادی آینده و موفقیت سازمانی است.
سید مصطفی میری

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا