سیاست

رهبری وزارت دولت در امور صلح با خانواده‌های قربانیان جنگ نشست مشورتی برگزار کرد

کابل/ ۱۷سرطان/ باختر
عبدالسلام رحیمی، نماینده خاص رییس‌جمهوری و وزیر دولت در امور صلح و عبدالخالق بالاکرزی، معین انسجام امور اقوام این وزارت، با شماری از خانواده‌های قربانیان جنگ، دیروز دیدار کردند.
به اساس معلومات وزارت دولت در امور صلح به آژانس باختر؛ در این دیدار که به سلسله دیدارهای مشورتی وزارت دولت در امور صلح با اقشار مختلف برگزار شد، ابتدا اعضای خانواده‌ های قربانیان جنگ، نظرات، دیدگاه‌ها و سؤالات  شان را در مورد روند صلح  با وزارت دولت در امور صلح شریک کردند.
خانواده‌های قربانیان جنگ با اعلام حمایت از هر اقدامی که منجر به صلح شود، خواستار توجه جدی حکومت و رهبری وزارت دولت در امور صلح به حقوق قربانیان جنگ در روند صلح شدند.
آنان با تأکید بر این که خواهان صلح هستند، گفتند که جایگاه قربانیان جنگ نباید در روند مذاکرات صلح نادیده گرفته شود و باید حقوق مادی و معنوی قربانیان حفظ شود.
اشتراک ‌کنندگان نشست همچنان گفتند که آنان خواهان صلحی هستند که در نتیجه آن افراطیت دینی، مذهبی و فکری مهار شود و تمام مردم خود را در روند صلح شامل بدانند.
همچنان آنان خواستار حضور فزیکی نمایندگان خانواده‌های قربانیان جنگ در روند مذاکرات صلح شدند.
در ادامه عبدالسلام رحیمی، نماینده خاص رییس‌جمهوری و وزیر دولت در امور صلح پس از شنیدن نظرات اشتراک‌کنندگان، به پرسش‌ها و نگرانی‌های آنان پاسخ ارائه کرد.
وزیر دولت در امور صلح گفت که رهبری حکومت و وزارت در تلاش است که صدای تمام قربانیان جنگ در روند صلح شنیده شود؛ اما برای تحقق این امر نیاز است که این صداها و خواسته‌ها از سوی خودشان منسجم شود.
وی تأکید کرد که وزارت دولت در امور صلح در این راستا همکار و همراه تمام خانواده‌های قربانیان جنگ است و نیاز است تا این خانواده‌ها نیز با بسیج شدن‌شان برای ایجاد صدای واحد، با این وزارت همکاری کنند.
رحیمی گفت که حکومت زمینه حضور نمایندگان قربانیان جنگ در جریان مذاکرات صلح را فراهم خواهد کرذ تا صدای آنان شنیده شود.احمد ضيا احمدی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا