جهان

رهبر کوریای شمالی از چین دیدار کرد

بیجینگ – ایرنا – ۸ حمل – باختر
حکومت چین امروز چهارشنبه  اعلام کرد که رهبر کوریای شمالی با 'شی جین پینگ' رییس جمهور چین دیدار کرده است.
به گزارش آژانس باختر به نقل از  خبرگزاری شینهوا، 'کیم جونگ اون' رهبر کوریای شمالی از  5 تا 8  ماه حمل در یک سفر چهار روزه  غیر رسمی، به دعوت 'شی جین پینگ' رییس جمهور چین به  بیجینگ سفر کرده  و دوباره روانه کوریای شمالی شده است.
رهبر کوریای شمالی در این سفر با 'شی جین پینگ' رییس جمهور چین دیدار  در تالار بزرگ خلق بیجینگ و با حضور 'لیکه چیانگ' نخست وزیر و 'وانگ چیشان 'معاون رییس جمهور چین دیدار و درباره  راه های گسترش روابط ستراتیژیک مذاکره کردند.
طرفین در این نشست خواستار حفظ  مشوره ها و افزایش مراودات و حراست از روابط شدند و اعلام کردند برای حفاظت از صلح در منطقه همکاری می کنند.
رییس جمهور چین در این دیدار با طرح چهار پیشنهاد گفت: مراودات دو طرف نقش مهمی در گسترش مناسبات طرفین داشته است و به همین دلیل می خواهد به طور متناوب با رهبر کوریای شمالی از طرق مختلف از جمله سفر متقابل، اعزام فرستاده های ویژه و نامه نگاری رابطه قوی تری داشته باشد.
وی گفت به  مناسبات سنتی و ستراتیژیک دو کشور اهمیت می دهد و مایل است تبادلات و ارتباطات حزبی نیز بیشتر شود.
رهبر کوریای شمالی هم در این دیدار ابتدا انتخاب مجدد 'شی جین چینگ' را به سمت های رییس جمهور و منشی عمومی حزب بر سر اقتدار چین تبریک گفت.
طرفین در این دیدار همچنین اوضاع اقتصادی، سیاسی و برنامه های آینده را برای یکدیگر تشریح کردند و استحکام روابط را مورد اهتمام قرار دادند. فریده

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا