اخبارجهان

روسیه، آلمان با اقدام های نادرست، خود مجازات میکند

کابل، ۲۲ سرطان، باختر
وزارت امور خارجه روسیه، موضع گیری نادرست آلمان در قبال پایپ لاین گازی نورد استریم ۲ را دلیل افزایش بهای گاز دانست و گفت دولت برلین اکنون شاهد پیامد اقدام های نادرست خود است.
آژانس باختر به نقل از آژانس خبری ایرنا، دیمیتری بیریچفسکی، رئیس بخش همکاری‌ های اقتصادی وزارت امور خارجه روسیه در مصاحبه‌ با اسپوتنیک، گفت، افزایش قیمت گاز به دلیل موضع اشتباه دولت برلین در قبال پروژه نورد استریم ۲ است.
وی افزود، وضعیت عرضه و قیمت گاز بار دیگر نشان داد که موضع آلمان درمورد نورد استریم ۲ اشتباه و ناسازگار بود. این مقام وزارت خارجه روسیه تاکید کرد که راه ‌اندازی به موقع این پایپ لاین می ‌توانست مانع از مشکلات مربوط به تاسیسات ذخیره ‌سازی گاز و تامین تقاضای فزاینده شود و مقام های آلمان امروز شاهد پیامد اقدام های نادرست خود هستند.
بیریچفسکی افزود، از کارافتادن پایپ لاین نورد استریم ۲ به موقعیت سرمایه گذاران اروپایی و همچنین گازپروم به عنوان بزرگ ترین شرکت انرژی روسیه بستگی دارد.
نورد استریم ۲، پروژه پایپ لاین گاز با ظرفیت حمل ۵۵ میلیارد متر مکعب در سال است که انتقال گاز از روسیه از مسیر دریای بالتیک را به آلمان امکان پذیر می سازد.
سید مصطفی میری

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا