اخبارجهان

روسیه به تحریم‌های جدید امریکا علیه آن کشور واکنش نشان داد

مسکو / ایرنا /8 قوس/ باختر

 ماریا زاخارووا٬ سخنگوی وزارت خارجۀ روسیه از تحریم‌های جدید امریکا علیه سه شرکت آن کشور انتقاد کرد و از این که واشنگتن به جای همکاری، چنین اقدامات خصمانه یی را در پیش گرفته است ابراز تاسف کرد.

ماریا زاخارووا٬ در جمع خبرنگاران گفت: ماشین تحریم های امریکا در اعمال تحریم ها علیه روسیه سرعت بیشتری گرفته است. هنوز یک هفته از موج گذشته تحریم ها در مورد روسیه نگذشته است که این بار سه شرکت روسی مورد تحریم قرار گرفتند که از خرید وسایل مربوط به امور نظامی از امریکا و دریافت کمک از حکومت آن کشور و امضای قرارداد با امریکا منع می شوند.

وی افزود: این بار شرکت های روسی گویا به خاطر نقض قانون امریکایی عدم انتشار (تسلیحات کشتار جمعی) در مورد ایران، کوریای شمالی و سوریه تحریم شده اند و حکومت امریکا به خود زحمت نمی دهد شواهدی در این مورد برای اثبات ادعای خود ارائه دهد.

سخنگوی وزارت خارجۀ روسیه خاطرنشان کرد: یکی از این شرکت های تحریم شده «الکون» است که جانشین کارخانه تولید قطعات الکترونی کازان است که در طرح معروف شوروی-امریکایی آپولو-سایوز شرکت داشت و بدون قطعات الکترونیکی این شرکت، فضانوردان روسی و امریکایی نمی توانستند دست یکدیگر را در فضا بفشرند.

پروژه آزمایشی آپولو–سایوز  نخستین مأموریت فضایی مشترک بین امریکا و اتحاد جماهیر شوروی و نخستین همکاری فضایی بین‌المللی بود. این مأموریت در ۲۴ سرطان ۱۳۵۴ آغاز شد و در آن، فضاپیمای امریکایی آپولو و فضاپیمای روسی سایوز در مدار زمین به هم متصل شدند و فضانوردان آن‌ها باهم عملیات مشترکی را به انجام رساندند

امریکا چهار نهاد روسی و چینی که مدعی است از برنامه راکتی ایران حمایت کردند را تحریم کرد. فریده بابک

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا