اخبارجهان

رویترز: کاهش سطح محبوبیت بایدن در آمریکا ادامه دارد

کابل، ۲۵ جوزا، باختر
رویترز در گزارشی به استناد نظرسنجی اخیرش با مرکز ایپسوس عنوان کرد، محبوبیت جو بایدن رئیس ‌جمهور آمریکا برای سومین هفته متوالی همچنان در میان مردم این کشور اندک بوده است.
آژانس باختر به نقل از رویترز، در نظرسنجی مشترک رویترز و موسسه نظرسنجی ایپسوس محبوبیت جو بایدن طی سه هفته متوالی همچنان با کاهش مواجه بوده و به ۳۹ درصد، پایین ‌ترین سطح محبوبیت برای وی بعنوان رئیس جمهور در آمریکا رسید.
بنابر این گزارش میزان محبوبیت بایدن حتی در میان هم حزبی هایش هم کاهش یافته است، میزان محبوبیت بایدن بنابر نتایج این نظرسنجی در میان دموکرات ها به ۷۴ درصد رسیده است که بیانگر کایش ۱۱ فیصدی نسبت به ماه آگست سال گذشته میلادی میباشد، این در حالیست که میزان محبوبیت بایدن در آن زمان در میان دموکرات ها ۸۵ درصد بود.
رویترز افزود: میزان محبوبیت بایدن در میان حزب جمهوریخواه نیز به تنها ۱۱ درصد رسید.
در ادامه گزارش آمده است: کاهش محبوبیت بایدن متاثر از افزایش و ادامه تورم در آمریکا، افزایش قیمت سوخت ناشی از جنگ اوکراین و تعلل در زنجیره تامین مواد مصرفی که همچنان تحت تاثیر همه گیری کووید-۱۹ قرار دارد، می باشد.
رویترز نوشت: پایین ترین میزان محبوبیت بایدن ۳۶ درصد مربوط به اواخر ماه می گذشته بود، میزان عدم محبوبیت بایدن بسیار نزدیک به دونالد ترامپ رئیس جمهور پیش از وی است که میزان محبوبیت ترامپ به ۳۳ درصد در دسامبر سال ۲۰۱۷ میلادی رسیده بود.
سید مصطفی میری

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا