جهان

هند آماده جنگ همزمان با پاکستان وچین است

دهلی جدید/ایرنا/باختر/15 جدی
قوماندان نیروی زمینی هند در واکنش به اعتراض بیجینگ به آزمایش راکت اتمی قاره پیمای این کشور گفت که دهلی جدید آماده جنگ همزمان با پاکستان و چین است.
جنرال بیپین راوات ،قوماندان نیروی زمینی امروز اظهار کرد که هند در عین حال بر ضرورت همکاری و نه خصومت با چین تاکید می کند.
چین به دنبال آزمایش موفقیت آمیز راکت اتمی قاره پیمای هند بروز دوشنبه هفته گذشته دهلی جدید را تهدید به ارجاع پرونده به شورای امنیت سازمان ملل کرد.
راکت آگنی 5 با برد بیش از پنج هزار کیلومتر دهلی جدید را قادر می سازد که سراسر چین را هدف قرار دهد.
اروپ رها، قوماندان نیروی هوایی هند نیز در واکنش به اظهارات مقامات چینی گفت که دهلی جدید افزایش توان بازدارندگی را حق خود می داند.
قوماندان نیروی زمینی هند در بخش دیگری از سخنانش با متهم کردن پاکستان به حمایت از شبه نظامیان گفت که احتمال انجام حمله های محدود بیشتر علیه پاکستان در آینده وجود دارد.
وی با اشاره به سخنان نارندرا مودی، صدراعظم هند در خصوص پاسخ شدید این کشور به پاکستان اظهار کرد ارتش آمادگی این پاسخ ها را دارد.
ارتش هند در ماه عقرب در پاسخ به حمله شبه نظامیان به پایگاه ارتش در شمال کشمیر، در حمله ای تلافی جویانه، هفت پایگاه شبه نظامیان در پاکستان را هدف قرار داد.
به گفته مقامات دفاعی هند در این حمله بیش از 35 شبه نظامی و 9 نیروی نظامی پاکستان کشته شدند.
این حمله در پاسخ به حمله شبه نظامیان به پایگاه ارتش هند در ناحیه اوری هند صورت گرفت که براثر آن 18 نظامی هندی کشته و 19 نفر دیگر مجروح شدند.
هند، پاکستان را متهم به حمایت از شبه نظامیان برای نفوذ به این کشور و انجام حمله های تروریستی می کند.
کشمیر در 69 سال گذشته و پس از استقلال و جدایی هند و پاکستان از یکدیگر در سال 1947 مهمترین دلیل اختلاف دو کشور بوده است.
بخشی از کشمیر در خاک پاکستان و بخش دیگر در خاک هند قرار دارد و هر دوکشور ادعای مالکیت بر کل آن را دارند و این یکی از دلایل اصلی اختلافات دو کشور بوده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا