سیاستاخبار

ریاست جمهوری افغانستان به گفته‌های تند وزیر خارجۀ پاکستان واکنش نشان داد

کابل/ 26 جوزا/ باختر

ریاست جمهوری کشور، از داشتن رابطۀ عمیق  پاکستان با طالبان  یاد کرده  است و از اسلام آباد خواسته است که با استفاده از نفوذش بر این گروه، برای برقراری صلح در افغانستان گام‌های عملی بردارد.

به اساس خبر نامۀ ارگ ریاست جمهوری به آژانس باختر، محمد امیری معاون سخنگوی ریاست جمهوری، این‌ گفته ها را در واکنش به اظهارات تازۀ شاه محمود قریشی وزیر خارجۀ پاکستان ابراز کرده است.

امیری همچنان گفت: “شواهد زیادی نشان دهندۀ ارتباط عمیق پاکستان با طالبان است. وقت آن رسیده  است که مقام‌های پاکستانی به جای حرف طوری‌که بارها تعهد کردند، از نفوذشان بر طالبان به خاطر برقراری صلح پایدار استفاده کنند و قدم‌های عملی برای ختم جنگ و آتش‌بس دایمی بردارد و از دخالت در امور افغانستان خودداری کند.”

افغانستان پیوسته ازحمایت پاکستان ازطالبان و مداخله درامور افغانستان  یادکرده  است ، اما اسلام‌آباد حمایت شانرا از طالبان رد کرده اند و طالبان نیز حمایت شان را از طرف پاکستان کتمان می کنند.

ریاست جمهوری افغانستان در واقع به گفته‌های تند شاه محمود قریشی وزیر خارجۀ پاکستان واکنش نشان داده است.

قریشی در یک نشستی در اسلام آباد گفت، در حالی که رییس جمهور اشرف غنی به امریکا می‌رود، مبادا پاکستان را در این سفر مسئوول تمامی ناکامی‌هایش معرفی کند.

میرویس ناب معاون وزارت خارجۀ کشور  در دیدار با منصور احمد خان سفیر پاکستان در کابل، در مورد اظهارات وزیر خارجۀ آن‌کشور وضاحت خواسته است.

دو هفته پیش عمران خان صدراعظم پاکستان در گفت وگو با رسانه ها گفت که ادارۀ او پالیسی‌های عمیق استراتیژیک حکومت‌های گذشته پاکستان را دنبال نخواهد کرد .

 به گفتۀ او، کشورش از حکومتی در افغانستان حمایت می‌کند که از سوی شهروندان این‌کشور انتخاب شده باشد. ماری

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا