سیاستاخبارTOP

رییس‌الوزرای امارت اسلامی با نخست وزیر پاکستان تیلفونی صحبت کرد

کابل/باختر/دوم سرطان
شهباز شریف نخست وزیر پاکستان با ملا محمد حسن آخند رییس‌الوزرای امارت اسلامی افغانستان، طی یک تماس تیلفونی شام امروز صحبت کرد.
شهباز شریف نخست وزیر پاکستان غم‌شریکی خویش را به نمایندگی از حکومت و مردم کشورش بخاطر وارد شدن زیان‌های مالی و جانی در اثر زلزله و حوادث طبیعی به مردم ولایات خوست و پکتیکا و چند ولایت دیگر ابراز کرد و از همکاری و کمک همه جانبه به امارت اسلامی اطمینان داد.
نخست وزیر پاکستان گفت که در این شرایط دشوار در کنار مردم افغانستان ایستاده هستیم و بخاطر مداوای عاجل مجروحین، دروازه‌های بندر غلام خان و انگور اده را باز کرده ایم.
شهباز شریف افزود که به طور عاجل یک بستۀ کمکی ما به ساحۀ آسیب دیده رسیده است و به ارگان‌های مربوطه وظیفه سپرده ام که دیگر ضروریات را نیز فراهم و برای آنان برسانند.
وی هم‌چنان اطمینان داد که بخاطر بازسازی وضعیت اقتصادی افغانستان در ستیج بین‌المللی در خصوص آزاد شدن سرمایۀ منجمد شدۀ افغانستان از سوی ایالات متحدۀ امریکا، به تلاش‌های خویش ادامه می‌دهیم.
ملا محمد حسن آخند رییس الوزرای امارت اسلامی از غم‌شریکی نخست وزیر پاکستان ابراز امتنان کرده، گفت: از این‌که پاکستان در چنین شرایط دشوار به عنوان یک کشور مسلمان و دوست در کنار افغانستان ایستاده است، ما از آن قدردانی می‌کنیم.
ملا محمد حسن اخند افزود: زلزله، برف کوچ و سیلاب‌ها شماری زیادی ولایات را آسیب‌زده و حکومت، تاجران، موسسات خیریه و انسان‌های خیرخواه، کمک‌های عاجل خویش را به خوست و پکتیکا و شماری از ولایات آسیب‌دیده رسانیده اند و بخاطر ارزیابی کمک‌های آینده به آسیب دیدگان، تیم‌های خویش را به مناطق متذکره اعزام کرده است.
رییس الوزرای امارت اسلامی در اخیر صحبت‌هایش گفت که افغانستان از اثر حوادث طبیعی بسیار متضرر شده است و نیاز است که کشورهای همسایه ما در این شرایط دشوار با خانواده‌های آسیب‌دیده دست یاری دراز کنند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا