سیاستاخبارTOP

رییسان جمهوری افغانستان و تاجکستان، بر گسترش مزید همکاری ها درعرصه های مختلف میان دو کشور، تاکید کردند

کابل / 9 حمل / باختر

محمد اشرف غنی رییس جمهوری اسلامی افغانستان را امروز امام علی رحمان رییس جمهور تاجکستان درقصر ملت،مقر ریاست جمهوری آن کشور درشهردوشنبه در مراسم تشریفات رسمی در حالی که سرودهای ملی دو کشور نواخته می شد، استقبال کرد.

به گزارش آژانس باختر؛ پس از معاینۀ قطعۀ تشریفات و معرفی هیئت های دو جانب، محمد اشرف غنی رییس جمهوری کشور و رییس جمهوری تاجکستان دردیداری در خصوص گسترش مناسبات میان دو کشور و همکاری ها درعرصه های مختلف بحث و تبادل نظر کردند.

در این دیدار ابتدا رییس جمهوری تاجکستان، تشریف آوری رییس جمهوری افغانستان  و هیئت همراهش را به خانۀ دوم شان تاجکستان خیر مقدم گفت و افزود: از دیدار تان که درایام جشن باستانی نوروز صورت گرفت، شاد هستم.

امام علی رحمان گفت که همکاری و روابط میان دو کشور که دارای زبان، فرهنگ و تمدن مشترک اند، بر اصل برادری و حسن همجواری استوار است.

در مقابل، رییس جمهوری کشوربا تشکر از مهمان نوازی رییس جمهوری تاجکستان، گفت که آمدن به تاجکستان همیشه یک تجدید عهد برای توسعه مناسباتی است که هزاران سال سابقه دارد و دیدگاه وسیع همکاری را بنیان می گذارد.

وی افزود که تاجکستان در پنج حلقۀ سیاست خارجی افغانستان درسه حلقه، همچون همسایه، کشور اسلامی و مملکت کلیدی در آسیای متحول، نقش کلیدی دارد.

رییس جمهوری کشور خاطرنشان کرد: افغانستان و تاجکستان هیچگونه اختلاف درموارد بنیادی ندارند وما می خواهیم که سرحد میان دو کشور، به سرحد همکاری، هماهنگی و همدلی مبدل شود.

محمد اشرف غنی بر توسعۀ مناسبات تجارتی و تزانزیتی و همکاری ها در عرصه های امنیتی، فرهنگی، انرژی، تحکیم سواحل میان افغانستان و تاجکستان تاکید کرد و گفت که از موقف شما برای صلح باعزت و پایدار درافغانستان درچارچوب جمهوریت، استقبال می کنیم . احمدضیا احمدی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا