اخبارجهان

رییس  ادارهٔ استخبارات مرکزی امریکا به روسیه سفر کرد

مسکو/۱۳عقرب/باختر

ویلیم برنز، رییس ادارهٔ استخبارات مرکزی امریکا (سی آی ای) در یک سفر کم پیشینه‌یی به روسیه رفت تا در مورد روابط واشنگتن و مسکو گفت وگو کند.

سخنگوی سفارت امریکا در مسکو گفت که  برنز به درخواست جوبایدن، رییس جمهور امریکا در راس یک هیئت بلند رتبه روز سه شنبه دوم نومبر وارد مسکو شد.

او افزود که هیئت امریکایی “با اعضای حکومت روسیه دیدار می‌کند تا در مورد طیف وسیعی از مسایل از جمله روابط دوجانبه گفت وگو کنند“.

تماس‌های اخیر مقامات بلند رتبه دو کشور نشان می‌دهد که باوجود بی‌اعتمادی متقابل و فهرست طولانی از اختلافات، دو طرف خواستار ادامه گفت وگوها استند.

شورای امنیت روسیه نیز در یک بیانیه کوتاه گفته است که  برنز با نیکولای پتروشف، رییس این شورا و رییس پیشین استخبارات آن کشور دیدار و گفت وگو کرده است.

هیچ یک از طرفین جزییاتی از گفت وگوها را ارائه نکرده اند اما گفته می‌شود که مسایل امنیتی از موضوعات کلیدی مورد بحث آنان بود.

روابط این دو کشور پس از جنگ سرد بر سر مسایلی از جمله حملات سایبری روسیه علیه اهداف ایالات متحده، حمایت مسکو از بشار الاسد رییس جمهور سوریه، بازداشت الکسی ناوالنی مخالف سرسخت کرملین و سیاست روسیه در قبال اوکراین به پایین ترین سطح خود رسیده است.ف- ب

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا