سیاست

رییس بنیاد انتخابات شفاف افغانستان: نزدیک به چهل درصد مراکز رای دهی با تهدید امنیتی مواجه است

کابل،14 حمل،باختر
نعیم ایوب زاده رییس بنیاد انتخابات شفاف افغانستان(تیفا) امروز درنشست خبری از اعلام تاریخ برگزاری انتخابات شورای ملی وشوراهای ولسوالی استقبال کرد وگفت که نزدیک به چهل درصد مراکز رای دهی با مشکلات امنیتی مواجه است. 
به گزارش خبرنگار آژانس باختر، رییس بنیاد انتخابات شفاف افغاستان همچنان بیان داشت که  این بنیاد از اعلام تاریخ برگزاری انتخابات پارلمانی در 28 میزان امسال از سوی کمیسیون مستقل انتخابات استقبال می کند اما موارد وجود دارد که این انتخابات برگزار نخواهد شد.
به گفته وی نا امنی مشکل اساسی در برگزارنشدن انتخابات است . او علاوه کرد که نزدیک به 12 درصد مراکز رای دهی با مشکلات جدی امنیتی و 30 درصد با تهدیدهای به سطوح مختلف مواجه است که این آمار و ارقام نگرانی  نهاد های دست اندر کار را برانگیخته است.
نعیم ایوب زاده افزود : برخورد های سیاسی حکومت مانع بزرگ سر راه انتخابات است.
او علاوه کرد که اگر انتخابات در زمان معین برگزار نشود باید اعضای کمیسیون مستقل انتخابات استعفا بدهند .
به باور وی گنگ بودن سرنوشت برگزاری انتخابات شوراهای ولسوالی ، معرفی نشدن روسای دارالانشای کمیسیون شکایات انتخاباتی و کمیسیون مستقل انتخابات، مبهم بودن سرنوشت استخدام روسای کمیسیون انتخابات  ده ولایت و کمرنگ بودن نقش احزاب سیاسی در انتخابات از نگرانی دیگر این بنیاد است.
صالح محمد سلجوقی عضو شورای ملی در این نشست بیان داشت : نگرانی من  ازضعف مدیریت انتخابات است.
به گفته وی چگونگی روند آغاز ثبت نام رای دهندگان نیز مایه  نگرانی میباشد.
وی  توزیغ ده میلیون تذکره ورقی را پرسش برانگیز خواند و گفت می تواند زمینه مهندسی انتخابات را مساعد کند.
در همین حال غلام حسین ناصری عضو مجلس نمایندگان از برگزاری نشدن انتخابات ابراز نگرانی کرد و گفت که اگر انتخابات در زمان معین برگزار نشود زمینه برگزار نشدن انتخابات ریاست جمهوری نیز فراهم خواهد شود و کشور به بحران مواجه خواهد شد.مجیب الله مرزایی 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا