سیاستاخبارTOP

رییس جمهوری، وزیر دفاع ایتالیا را به حضور پذیرفت

کابل /8دلو/باختر

محمد اشرف غنی رییس جمهوری اسلامی افغانستان  دیروز لورنزو گویرین وزیر دفاع ایتالیا را به حضور پذیرفت.

به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر،در این دیدار، ابتدا وزیر دفاع ایتالیا از افزایش خشونت ها و ترورهای هدفمند ابراز نگرانی کرد و خواهان قطع فوری خشونت ها شد.

وی با تمجید از فداکاری و شجاعت نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان در برابر تروریزم، گفت که ایتالیا از یک افغانستان صلح آمیز، متحد و دموکراتیک حمایت می کند.

لورنزو گویرین افزود که کمک های ایتالیا در عرصه های مختلف با افغانستان و حضور نیروهای آن کشور در چوکات ماموریت حمایت قاطع، پابرجاست.

در مقابل، رییس جمهوری با خوش آمدید به وزیر دفاع ایتالیا، از موقف اصولی آن کشور تشکر کرد و گفت که مردم افغانستان و جهان به یک صدا خواهان توقف خشونت ها اند و طالبان باید این را درک کنند که با تداوم خشونت ها، مردم افغانستان و جهان را بیشتر در برابر شان بسیج خواهند کرد.

رییس جمهوری گفت که صد سالگی روابط دیپلماتیک افغانستان و ایتالیا نقطۀ عطف در تاریخ مناسبات میان دو کشور است. وی از تعهد و ادامۀ همکاری های ایتالیا با افغانستان در عرصه های مختلف قدردانی کرد.

همچنان در این دیدار، رییس جمهوری از حمایت ایتالیا از برنامه های انکشافی و اقتصادی افغانستان به ویژه تمویل بخش چهارم پروژۀ خط آهن خواف – هرات و کمک های آن کشور در چوکات ماموریت حمایت قاطع، تشکر کرد.ماری

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا