سیاستاخبارامنیتTOP

رییس جمهوری: ادامه جنگ و خونریزی در کشور، برای ما قابل قبول نیست

 

کابل/۱۶حمل/ باختر

محمد اشرف غنی رییس جمهوری اسلامی افغانستان عصر امروز با بزرگان، متنفذان و علمای کرام ولایات مختلف کشور، دیدار کرد.

در این دیدار که در قصر چارچنار ارگ انجام شد، ابتدا اسدالله وفا، شیر محمد حقیار اسحاق زی، عبدالرحمن ځدران، صفر محمد کاکړ و شاه جهان به نمایندگی از دیگران صحبت کردند.

آنان با این که از توجه رییس جمهوری به خاطر بازسازی بناهای تاریخی، احداث پروژه های زیربنایی و مدیریت آب ها به ویژه احداث و بهره برداری بند کمال خان، تشکر کردند، خواست ها و پیشنهادهای شان را در راستای حمایت از نظام، حراست از قانون اساسی، تامین صلح باعزت، پایدار و عادلانه، حفظ ارزش های دو دههٔ پسین به ویژه اصل انتخابات و  ختم جنگ و خشونت های جاری، با رییس جمهوری شریک کردند.

رییس جمهوری پس از استماع خواست ها و پیشنهادهای آنان، گفت که ادامهٔ جنگ و خونریزی برای ما قابل قبول نیست. ما خواهان صلح عادلانه و پایدار در کشور استیم و هدف مطلوب ما افغانستان مستقل، مردم سالار و متحد است و باید انقطاع به میان نیاید.

رییس جمهوری بر پایان جنگ در افغانستان تاکید کرد و گفت که جامعه بین المللی باید ضمانت های لازم  به خاطر تامین صلح پایدار و ختم جنگ در افغانستان بدهد.

رییس جمهوری در اخیر سخنانش با بیان این که قانون اساسی به عنوان وثیقهٔ ملی، قاعدۀ بازی ما است، افزود که اکنون فرصت صلح نسبت به چهار دهۀٔ گذشته، بی نظیر است، دنیا در کنار ما قرار دارد، ما به صلح می رسیم و باید با عقل و تدبیر به پیش برویم

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا