سیاستاخبار

رییس جمهوری ازبکستان؛ بر گسترش گفت وگو با مقام‌های جدید افغانستان تاکید کرد.

کابل / ۱۴   قوس /  باختر

رییس جمهوری ازبکستان گسترش گفت وگو ها با مقام های نظام جدید در افغانستان را ضروری دانسته است. 

میرضیایف؛ در گفت وگو با روزنامه “قزاقستانس کایا پراودا” تاکید کرده است که دستیابی به صلح و ثبات زودهنگام در افغانستان فرصت‌هایی را برای اجرای پروژه‌های بزرگ باز می‌کند همچنان گسترش گفت‌وگو با مقامات جدید این کشور ضروری است.

او به این باور است که موقعیت جغرافیایی مناسب افغانستان که پل زمینی طبیعی بین اوراسیا و آسیای جنوبی، شرق و غرب آسیا است که ارتباط فرامنطقه ای تعیین می کند.

میرضیایف گفته است : اگر ما اقدامات موثر هماهنگ را انجام ندهیم، افغانستان می تواند برای مدت طولانی منبع چالش ها و تهدیدهای جدید برای امنیت منطقه یی باقی بماند، دست یابی به صلح و ثبات کشور راه گسترش و همچنین فرصت های راهبردی جدیدی را برای اجرای پروژه های بزرگ اقتصادی، انرژی با اهمیت منطقه ای و بین المللی برای آن باز می کند.

او تاکید داشته است:بهبود اوضاع اقتصادی در افغانستان یک شرط ضروری برای تضمین صلح پایدار و بلندمدت درافغانستان و منطقه است٬ازدید رییس جمهوری ازبکستان برای جلوگیری از تشدید اوضاع، گسترش گفت وگو با مقام های جدید این کشور ضروری است. همچنان ارائه کمک های بشردوستانه اجتماعی و اقتصادی به مردم افغانستان. مهم تر از آن جلوگیری از بحران انسانی و انزاوی بین المللی می باشد.

رییس جمهوری ازبکستان در حالی بر ایجاد فرصت های اقتصادی در افغانستان تاکید می کند که امریکا و بانک جهانی ملیارد ها دالر از دارایی های افغانستان را مسدود کرده اند. تحلیل سیاسی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا