سیاستاخبار

رییس جمهوری با بزرگان ولایت پروان، دیدار کرد

کابل / 13 قوس /باختر

محمد اشرف غنی رییس جمهوری اسلامی افغانستان روز گذشته با بزرگان پروان که در پیوند به قیضه شهادت آمر عبدالستار به فیصله رسیدند، دیدار کرد.

در این دیدار که در قصر چهارچنار ارگ انجام شد، ابتدا بریالی غفوری پسر شهید آمر عبدالستار در مورد شخصیت و کارکردهای پدرش صحبت کردو گفت که منافع ملی کشور  برای ما مهم است و اجازه نمی دهیم که فاصله بی اعتمادی میان حکومت و ملت ایجاد شود.

غفوری گفت که بزرگترین معضله ها در کشور از طریق جرگه ها و عرف و عنعنات ما حل می شود و با توجه به پند و نصحیت پدرم شهید آمر عبدالستار که همیشه عفو و بخشش را مقدم می دانست، آن عده منسوبان امنیتی ما که در این قضیه دخیل بودند، از سوی خانواده ما عفو شده است.

 سپس عبدالقهار به نمایندگی از اقارب شهید آمر عبدالستار صحبت کرد و با اشاره به قربانی های مردم ولسوالی های چهارگانه غوربندها در حفظ استقلال، تمامیت ارضی و حاکمیت ملی، گفت که مردم ما بریالی غفوری پسر شهید آمر عبدالستار را به حیث جانشین موصوف انتخاب کرده اند.

در این دیدار امرالله صالح معاون اول رییس جمهور در صحبت هایش گفت که خوشبختانه امروز دوسیه دردناک به پایان میرسد و این یک گام نیک است و پسر شهید آمر عبدالستار با متانت و حس وطن دوستی، راه عفو و گذشت را انتخاب کرد.

رییس جمهوری پس از استماع صحبت های متذکره، یکبار دیگر مراتب تسلیت و همدردی خویش را به خاطر شهادت آمر عبدالستار ابراز کرد و، گفت که خون شهدا و اراده مستحکم و فداکاری شهید آمر عبدالستار در راستای خدمت به وطن و مردم، فراموش نمی گردد.

 وی افزود: همین که خانوادۀ شهید آمر عبدالستار، انتقام را به عفو تبدیل کرد، نشانۀ عمق فرهنگ جرگه و ارزش عفو در کشور ما است.

رییس جمهوری از اعتماد و تعهد مردم پروان به ویژه ولسوالی های چهارگانه غوربند به نظام جمهوری اسلامی افغانستان ابراز امتنان کرد و گفت که قدر این گذشت را باید همه بدانند و به آن عمل کنند.ماری

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا