سیاستاخباراقتصاد

رییس جمهوری  با تاجران و نمایندگان سکتور خصوصی هرات، دیدار کرد

کابل/۳ دلو/باختر

محمد اشرف غنی رییس جمهوری اسلامی افغانستان در سفرش به ولایت هرات،  دیروز با شماری از تاجران و نمایندگان سکتور خصوصی آن ولایت دیدار کرد و خواست ها و مشکلات آنان را شنید.

به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر، در این دیدار، ابتدا یونس قاضی زاده رئیس اتاق تجارت هرات صحبت کرد و خواست ها و پیشنهادهای تاجران و سکتورخصوصی را درمورد تامین امنیت بهتر تاجران و سکتور خصوصی، حل مشکل انتقال گمرک، تامین امنیت مسیر هرات- تورغندی و مشکلات تخنیکی اسلام قلعه بیان کرد.

بعد حمدالله خادم رییس اتاق صنایع و معدن هرات صحبت کرد و گفت که سکتور خصوصی در زمان شیوع ویروس کرونا با مردم به ویژه در زمینه تهیه مواد اولیه همکاری کرده است.

وی از توجه رییس جمهوری به فابریکه ها و شهرک صنعتی هرات تشکر کرد و گفت که ما خواهان توزیع زمین بیشتر در شهرک صنعتی این ولایت و حل مشکل سکتور ترانسپورت استیم.

بعد عبدالودود فیض زاده رییس اتاق اصناف و پیشه وران صحبت کردو گفت که ما از دولت جمهوری اسلامی افغانستان حمایت می کنیم و به برکت نظام جمهوریت، صنعت و فعالیت اصناف و پیشه وران رونق یافته است. موصوف خواهان تطبیق قانون، جلوگیری از فساد در ادارات و تعدیل قانون مالیات شد.

رییس جمهوری پس از استماع صحبت های آنان، گفت که بالای هشت گمرک کشور سرمایه گذاری می شود و در راستای انکشاف اقتصادی و تقویت زیربناهای هرات توجه بیشتر صورت خواهد گرفت.

وی افزود که تصدی محافظت عامه در زمینۀ تامین امنیت تاجران و گمرکات اقدام خواهد کرد و شما باید مشکلات تان را طبقه بندی کنید تا در همکاری با فدراسیون اتاق های افغانستان، حل شود.

رییس جمهوری بر افزایش صادرات تاکید ورزید و گفت که ما توانایی تولید هشتاد و پنج در صد اقلام وارداتی خود را داریم.

رییس جمهوری کشور تصریح کرد که ما به طرح واضح تمرکز سرمایه نیاز داریم و باید قوت جذب سرمایه معلوم شود. وی اضافه کرد که بدون صنعتی شدن دیگر چاره ای نداریم و سکتور خصوصی بازو و شریک عمدۀ ما استند.

رییس جمهوری  در اخیر سخنانش گفت که از برکت کار و تلاش پیشه وران کشور، در حدود یک میلیون شغل ایجاد شده است که ما از آن تشکر می کنیم و ما آماده استیم که یک شرکت مختلط دولتی و خصوصی را به خاطر تولیدات سنگ مرمر و رشد بیشتر آن ایجاد کنیم. روشان

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا