اخبارجامعه

 رییس جمهوری با خانوادۀ شهید ملاله میوند ابراز غمشریکی کرد

کابل/۱۸جدی/ باختر
محمد اشرف غنی رییس جمهوری اسلامی افغانستان که در راس یک هیئت عالی رتبۀ دولتی به منظور بررسی وضعیت عمومی ننگرهار به آن ولایت سفرکرد، شام امروز به کابل برگشت.
رییس جمهوری قبل ازبرگشت به کابل، با خانوادۀ شهید ملاله میوند در شهر جلال آباد دیدار کرد و یکبار دیگر مراتب همدردی و غمشریکی خویش را به آنان ابراز کرد.
ابتدا برادر شهید ملاله میوند به نمایندگی از سایر اعضای خانواده مرحوم صحبت کرد و ملاله را شهید وطن و مردم و خواند و گفت که آرزوی زیاد برای تامین صلح در کشور داشت.
وی افزود: او نان آور خانوادهٔ ما بود که با شهادتش با مشکل اقتصادی مواجه شده ایم. برادر شهید ملاله از همکاری والی ننگرهار ابرار امتنان کرد و گفت:  آرزو داریم که دولت در قسمت تهیه سرپناه برای ما کمک کند.
سپس امرالله صالح معاون اول رییس جمهور صحبت کرد وبا بیان تسلیت به خانواده ملاله میوند، گفت: مشکل اقتصادی شما حل خواهد شد و در فهرست توزیع زمین رهایشی در شهرک زعفران شامل خواهید شد.
ضیاالحق امرخیل در صحبت هایش گفت: شناختی که من از شهید ملاله میوند داشتم، او یک خانم با جرات و پاکدامن بود و به ریاست شهدا و معلولین ننگرهار وظیفه سپرده ام که با خانواده وی کمک های دوامدار کند.
رییس جمهوری پس از استماع صحبت های آنان، درکنارغم‌شریکی، با خانواده شهید ملاله میوند پنجصد هزار افغانی کمک نقدی کرد وبه آنان گفت: زمینهٔ کار به شما فراهم خواهد شد و یاد شهید ملاله فراموش نخواهد شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا