سیاستاخبارTOP

رییس جمهوری با رییس سازمان علمای محمدیه اندونیزیا و هیئت همراهش، دیدار کرد

کابل / ۵ جدی/ باختر

محمد اشرف غنی رییس جمهوری اسلامی افغانستان شام دیروز با داکتر یوسف کلا رییس سازمان علمای محمدیه و معاون پیشین رییس جمهوری اندونیزیا و هیئت همراهش، دیدار کرد.

به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری  به آژانس باختر،در این دیدار که در ارگ انجام شد، ابتدا داکتر یوسف کلا، سلام ها و تمنیات نیک رییس جمهوری اندونیزیا را با رییس جمهوری غنی و مردم افغانستان تقدیم کردو گفت که ما در جریان دو روز با هیئت رهبری وزارت های حج و اوقاف، صنعت و تجارت، مشاور شورای امنیت ملی، هیئت مذاکره کنندۀ صلح و تعدادی از اعضای شورای علمای افغانستان دیدار کردیم.

وی افزود: هدف سفر ما این است که چگونه اندونیزیا منحیث بزرگترین کشور اسلامی می تواند در روند صلح افغانستان کمک و همکاری کند.

داکتر یوسف کلا با ابراز نگرانی از افزایش خشونت ها در افغانستان، از طالبان خواست که به خشونت ها نقطه پایان بگذارند.

هیئت متذکره، تصریح کرد که اندونیزیا منحیث یک کشور معتدل اسلامی تجربه های خوبی در زمینه صلح دارد و حاضر است که این تجارب را با دولت افغانستان شریک کند.

آنان ابراز آمادگی کردند که یک کنفرانس را به اشتراک علمای جهان اسلام در اندونیزیا برگزار خواهند کرد که در خصوص صلح افغانستان بحث و تبادل نظر صورت گیرد و همچنان آماده اند که یک دور از مذاکرات صلح را در اندونیزیا میزبانی کنند.

در مقابل، رییس جمهوری با خوش آمدید به داکتر یوسف کلا و هیئت همراهش، گفت که سلام ها و تمنیات نیک مرا هم به رییس جمهوری و مردم اندونیزیا برسانید.

رییس جمهوری افزود که اندونیزیا از یکسو از کشورهای اسلامی پر نفوس در جهان بوده و از جانب دیگر تجربیات خوبی در زمینه صلح دارد که می تواند همکاری آن به روند صلح افغانستان مؤثر است.

رییس جمهوری گفت تجربه های شما نه تنها برای دولت جمهوری اسلامی افغانستان ممد واقع می شود، بلکه برای گروه طالبان که راه اعتدال را در پیش گیرند و از خشونت دست بردارند، نیز مؤثر خواهد بود.

رییس جمهوری در اخیر سخنانش از آمادگی هیئت برای میزبانی کنفرانس علما، ابراز امتنان کردو گفت که تمام علمای جهان اسلام بر نامشروع بودن جنگ در افغانستان اجماع دارند و برای ما نیز این خشونت ها که در اثر آن مردم بی گناه افغانستان آسیب می بینند، دیگر قابل تحمل نیست. جاوید    

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا