اخبارسیاست

رییس جمهوری با سفیران کشورهای عضو ناتو، دیدار کرد

کابل/ ۸ حوت/ باختر

محمد اشرف غنی رییس جمهوری اسلامی افغانستان دیروز در ضیافتی، با سفیران کشورهای عضو سازمان ناتو دیدار کرد.

به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر، در این دیدار  بانوی اول، معاونان ریاست جمهوری و رییس عمومی ادارۀ امور نیز حضور داشتند، ابتدا رییس جمهوری در مورد انکشافات اخیر در روند صلح و ماحول و فرصت های به میان آمده در این خصوص پس از اعلام ارزیابی توافقنامه دوحه از سوی حکومت جدید امریکا و برگزاری کنفرانس وزیران دفاع کشورهای عضو سازمان ناتو، صحبت کرد.

رییس جمهوری از قهرمانی و شجاعت نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان در راستای مبارزه با تروریزم یاد آوری کرد و بر ختم خشونت ها و تامین آتش بس دایمی تاکید کردو گفت که حکومت افغانستان در راستای حکومتداری خوب و مبارزه با فساد متعهد است.

همچنان رییس جمهوری با تشکر از کمک و همکاری کشورهای عضو سازمان ناتو و قربانی نیروهای آنان در چوکات ماموریت حمایت قاطع، بر حفظ جمهوریت و دست آوردهای دو دهۀ گذشته به ویژه حقوق زنان، تاکید کرد.

در این دیدار، بانوی اول کشور نیز صحبت کرد و در مورد نقش و جایگاۀ زنان در روند صلح و دست آوردهای آنان در دو دهۀ گذشته معلومات دادو گفت که دست آوردهای زنان نباید در مذاکرات صلح، قربانی شوند.

 وی افزود که به زودی شورای عالی زنان در امور صلح به کارش آغاز خواهد کرد.

سپس سفیران کشورهای عضو سازمان ناتو یکبار دیگر تعهد و حمایت شان را از نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان، روند صلح، آتش بس و حفظ جمهوریت و دستآوردهای دو دهه گذشته، ابراز کردند.

در اخیر این دیدار، رییس جمهوری به سوالات سفیران کشورهای عضو ناتو در خصوص صلح، حکومت داری خوب و مبارزه با فساد، پاسخ ارائه کرد.ماری

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا