سیاستاخبار

رییس جمهوری: جمهوریت چتر و بستری است که مساوات تمام افغانان در آن تامین می شود

کابل5/ دلو /باختر

محمد اشرف غنی ریس جمهوری اسلامی افغانستان امروز با اعضای شورای علمای اهل تشیع در ارگ دیدار کرد.

به اساس معلومات  دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر، در این دیدار که سرور دانش معاون دوم ریاست جمهوری و محمد محقق مشاور ارشد رئیس جمهور در امور امنیتی و سیاسی نیز حضور داشتند، ابتدا استاد محمد اکبری معاون شورای علمای اهل تشیع و عضو مشرانو جرگه، صحبت کرد.

وی گفت که ساختار شورای علمای اهل تشیع متشکل از مجمع عمومی، شورای اجرائیه و کمیسیون های مرکزی و شوراهای ولایتی می باشد که تعداد شان به ۶۵نفر می رسد.

استاد اکبری افزود که این شورا با مشی معتدل و راه روشن در جهت تحکیم پایه های اخوت اسلامی و وحدت ملی تلاش می کنند، خواهان صلح و ختم جنگ در کشور می باشند و حمایت خود را از حفظ قانون اساسی و نظام جمهوری اسلامی افغانستان، ابراز می کند.

استاد محمد اکبری با بیان اینکه شورای علمای اهل تشیع همیشه خواهان صلح، ثبات و امنیت، خیر و فلاح و وحدت ملت بزرگ افغانستان می باشد، گفت که هر گونه تصامیم، انعطاف و صلح در چوکات قانون اساسی و حفظ نظام جمهوریت صورت گیرد.

بعد نعمت الله غفاری عضو شورای علمای اهل تشیع صحبت کرد و با حمایت از حفظ قانون اساسی و نظام برخاسته از آن که جمهوری اسلامی افغانستان است، خواهان عضویت در کمیته رهبری شورای عالی مصالحه ملی و شورای عالی قضا، ایجاد دیپارتمنت فقۀ جعفری در پوهنځی شرعیات، تعدیل در قانون وقف و توجه بیشتر به تامین امنیت علمای کرام شد.

رییس جمهوری پس از استماع صحبت های آنان، از موقف واضح، روشن و اصولی شورای علمای اهل تشیع ابراز امتنان کرد و گفت که جمهوریت چتر و بستری است که مساوات تمام افغانان در آن تامین می شود.

وی افزود که انقطاع در جمهوریت قیمت نهایت بالا خواهد داشت. قوای امنیتی و دفاعی ما جنگ را نباخته اند و مشروعیت کامل بین المللی نظام جمهوری اسلامی افغانستان پابرجاست و ایالات متحدۀ امریکا شریک دولت افغانستان و قوای امنیتی و دفاعی ما است.

رییس جمهوری گفت که تعیین هدف ما برای صلح با دنیا و منطقه، این است که افغانستان مستقل، دارای اقتدار ملی، مردم سالاری و وحدت ملی باشدو طریقۀ ما برای مراحل دیگر مذاکره، انجام با دقت، با تدبیر و اطمینان آن است.

رییس جمهوری با تاکید گفت که ما به عذر و تسلیمی حاضر نیستیم و صلحی می خواهیم که در آن بقا، رفاه و وحدت ملی است.

وی در اخیر سخنانش گفت که به خاطر تامین امنیت علمای کرام تدابیر بیشتر خواهیم گرفت و در نظر است تا بالای وقف نامه ها و مسودۀ قانون آن بر اساس مذاهب حنفی و جعفری، فکر واضح شود و در مورد سایر پیشنهادهای تان اقدامات مقتضی خواهد گرفت. روشان

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا