سیاستاخبار

رییس جمهوری در جلسۀ بزرگ مردمی  ننگرهار: این مسئولیت ماست که مردم را به ثبات برسانیم و طالبان باید افغانستان امروز را درک کنند

 

کابل/۱۸جدی/ باختر

محمد اشرف غنی رییس جمهوری اسلامی افغانستان امروز در سفرش به ننگرهار در جلسۀ بزرگ مردمی که در تالار مقام آن ولایت برگزار شده بود، سخنرانی کرد.

در این جلسه که امرالله صالح معاون اول ریاست جمهوری، داکتر حمدالله محب مشاور امنیت ملی، فضل هادی مسلمیار رییس مشرانو جرگه، داکتر فضل محمود فضلی رییس عمومی ادارۀ امور، سترجنرال محمد یاسین ضیا لوی درستیز وزارت دفاع ملی و شماری از وزیران کابینه نیز حضور داشتند، ابتدا ضیاالحق امرخیل والی ننگرهار با بیان خوش آمدید به رییس جمهور و هیُت همراهش، گفت که به خاطر تامین امنیت این ولایت مردم نقش اساسی را ایفا کرده اند، زیرا فاصله میان مردم و مقام ولایت از میان برداشته شده است.

والی ننگرهار گفت که خواست اساسی مردم تامین امنیت، تطبیق اصلاحات و تقویت حکومتداری خوب است. وی پیشنهاد های خویش را در زمینه رفع کمبود معلمان و رسیدگی به مشکلات پوهنتون و شفاخانه ها شد.

سپس احمد علی حضرت رییس شورای ولایتی، امیر خان یار نمایندۀ مردم ننگرهار در ولسی جرگه، مولوی محمد داوود به نمایندگی از علما و ذبیح الله زمری به نمایندگی از بزرگان و متنفذان صحبت کردند و خواست ها و پیشنهاد های شان را در عرصه های توجه به امنیت شاهراه ها، افزایش تشکیل معلمان و پولیس، تعیین جوانان در اداره های دولتی، بازسازی خط رن وی میدان هوایی، رسیدگی به خواست های علمای کرام، حل مشکل استملاک زمین پوهنتون، احداث سرک دوم کابل- جلال آباد و جلال آباد- تورخم و جلوگیری از ترورهای هدفمند، با رییس جمهور شریک کردند.

سپس امرالله صالح معاون اول رییس جمهور صحبت کرد و با اتحاف دعا به روح شهدای نیروهای امنیتی و دفاعی، از تلاش و قربانی خیزش های مردمی در زمینۀ تامین امنیت ننگرهار، قدردانی کرد.

امرالله صالح با اشاره به مذاکرات صلح گفت که در مذاکرات صلح بر جمهوریت، بیرق و حقوق زنان معامله صورت گرفته نمی تواند و شرط ما این است که زعامت با رای مردم تعیین می شود.

محمد اشرف غنی رییس جمهوری پس از استماع صحبت های اشتراک کنندگان، گفت: مردم ننگرهار با هماهنگی طرح شان را در خصوص تغییر ولسوالان و رییسان، ترتیب کنند و به من بسپارند که در زمینه اقدام کنیم.

رییس جمهور کشور به وزارت معارف هدایت داد که به ولایت ننگرهار چهار هزار بست را بدهد و در خصوص اصلاحات در معارف آن ولایت یک طرح واضح، ترتیب شود. رییس جمهور با اشاره به ارزش تجارتی و ترانزیتی ننگرهار، گفت که در تورخم بیست میلیون دالر سرمایه گذاری می کنیم و حکومت سهولت های لازم در زمینۀ سرمایه گذاری عرصۀ انرژی برق، فراهم خواهد کرد.

رییس جمهور در اخیر این جلسه، مبارزۀ مردم ننگرهار را در برابر داعش و سایر گروه های تروریستی بی نظیر خواند و گفت: این مسئولیت ماست که مردم را به ثبات برسانیم و طالبان باید افغانستان امروز را درک کنند .

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا