سیاستاخباراقتصادجامعهTOP

رییس جمهوری در هفتۀ حکومتداری و منابع بشری، یک هزار پروژه به ارزش ۵،۷ میلیارد افغانی را افتتاح کرد

 کابل/۳۱حمل/ باختر
محمد اشرف غنی رییس جمهوری اسلامی افغانستان قبل از ظهر امروز به سلسلۀ برنامه “صد روز- صد مژده” در مراسم هفتۀ منابع بشری و حکومتداری که در آن یک هزار پروژه در ولایت های هرات، قندهار، بلخ و ننگرهار افتتاح شد، اشتراک و سخنرانی کرد.
در مراسمی که به این مناسبت در قصر چهارچنار ارگ برگزار شد، امرالله صالح معاون اول ریاست جمهوری، شماری از اعضای کابینه و تعدادی از نمایندگان شورای ملی حضور داشتند و والیان و بزرگان ولایت های متذکره از طریق ویدیوکنفرانس وصل بودند، رئیس ادارۀ مستقل ارگان های محلی، وزیر شهرسازی و اراضی، رییس کمیسیون مستقل اصلاحات اداری و خدمات ملکی و رییس ادارۀ اترا در رابطه به پروژه های تکمیل شدۀ اداره های مربوط شان، معلومات ارائه کردند.
سپس رییس جمهوری به والیان که از طریق ویدیوکنفرانس وصل بودند، هدایت داد که پروژه ها را افتتاح کنند و در حضور وی تفاهمنامه های انتقال صلاحیت توزیع قباله ها میان وزارت شهرسازی و اراضی و ستره محکمه و ادارۀ اترا و Acacia Innovations Technology به امضا رسید.
رییس جمهوری با فشاردادن دکمه کمپیوتر که با آن نام های ولایت ها در روی صفحه ظاهر شد، یازده هزار بست جدید را برای معلمان به گونۀ رسمی اعلان کرد و در سخنرانی یی گفت: امروز ما بالای برنامه های مهم ملی با هم پیوسته، صحبت می کنیم و برای مسئولان و تمام ملت به خاطر افتتاح هزار پروژۀ متذکره، تبریک می گویم. وی افزود که میثاق شهروندی از مردم است و برای افغانستان آزاد چنین پروگرامی ضرورت است که تمام افغانان در آن خود را ببینند و پنجاه در صد شوراهای میثاق شهروندی را زنان تشکیل می دهد.
رییس جمهور خاطرنشان کرد: با خروج آبرومندانۀ نیروهای بین المللی، یک فصل مناسبات بین المللی ختم می شود و فصل دیگری از همکاری های بین المللی که روابط اقتصادی، تقویت قوا، کمک های بشری و پیشرفت افغانستان در راس آن قرار دارد، آغاز می شود، پس باید تعهدات کنفرانس جینوا را عملی کنیم؛ زیرا برای دولت سازی، مارکیت سازی و اعمار صلح مفید است.
رییس جمهوری با اشاره به نقش مردم در تامین امنیت و حفاظت پروژه ها و تطبیق پروژه های بزرگ آب در محلات دشوار گفت که این پروژه ها نه تنها ما را از خطرات سیلاب ها و خشکسالی حفاظت می کند، بلکه عامل رفاه، ثبات و سرسبزی و شادابی افغانستان نیز است.
محمد اشرف غنی با تشکر از شجاعت و فداکاری نیروهای امنیتی و دفاعی، گفت: طالبان در مدت یک سال یک میلیارد دالر به زیربناها خسارات وارد کرده اند. بالای آنان صدا می کنم که اگر ارادۀ آبادی و حرکت مثبت ندارید، پس چرا آبادی ها را ویران می کنید. در ارغنداب دو پل بزرگ، صدها پلچک و هر چیز دیگر ویران شده است و این ولسوالی زیبا از ماین ها پر شده است.
رییس جمهوری خطاب به طالبان گفت که بیایید این وطن را آباد سازید، اگر هر بار رویداد ارغنداب را تکرار می کنید، مردم قضاوت خود را دارند. تطبیق این هزار پروژه و تکرار رویداد ارغنداب، مقایسه بهتر جمهوریت و ارادۀ خدمت ما با نظریه های محدود و جنگی شما است.
رییس جمهوری کشور خاطرنشان کرد که توزیع ۱۱هزار بست در بخش منابع بشری، ناهنجاری های گذشته را جبران خواهد کرد.
وی افزود: هدف من این است که هر مامور ملکی و نظامی، باید پس از این مشخص و بایومتریک شود.
قضاوت جمهوریت بر خدمات، تعهد و شفافیت ما بستگی دارد. قوه ثلاثه، سیاستگران در هرسطح و مردم باید به جهان ثابت کنیم که این مرحله در حال گذار، قابل پیش‌بینی بود و ما با موفقیت از آن عبور می کنیم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا