اخبارامنیتTOPجامعه

رییس جمهوری روز سه شنبه را عزای عمومی اعلان کرد

 

کابل/ ۱۹ ثور/ باختر

محمد اشرف غنی رییس‌جمهوری با خانواده های شهدای رویداد های انفجاری در برابر لیسۀ سیدالشهدای دشت برچی کابل،ابراز غمشریکی کرد و سه‌شنبه را عزای عمومی اعلام کرد.

رییس جمهوری در پیام تصویری یی که شام امروز به نشر رسید، گفت با تاسف و تالم فراوان عصر دیروز دشمنان مردم افغانستان حملۀ تروریستی بر مکتب سیدالشهدای دشت برچی، شمار زیادی از فرزندان ما را با قساوت وبی رحمی شهید وزخمی کردند .
یک بار دیگر مراتب تسلیت عمیق خویش را به خانواده های شهدا اهل معارف و تمام مردم افغانستان ابراز می کنم.
رییس جمهور گفت : برای من که به عنوان پدر دو فرزند  و همکارانم، این درد، جانسوز است ودراین غم بزرگ با تک تک خانواده های شما خود را شریک می دانیم.
حمله بر مردم بی گناه به ویژه کودکان ،محصلان وشاگردان مکتب ها مصداق بارز جنایت بشری و ضد ارزش های اسلامی است که عملان آن را نزد مردم افغانستان محکومتر ومنفورتر می سازد.
رییس جمهوری بیان کرد : درحالی که رهبری حکومت همواره درتلاش است که مکاتب ومدارس ساخته شود، فرزندان ما راه کسب علم ودانش را در پیش گیرند، گروه های جهل و تاریکی گاهی تحت نام طالب و گاهی تحت عنوان  داعش  با این گونه حمله های وحشیانه می خواهند فرزندان ما را از کاروان علم وترقی عقب نگهدارند.
رییس جمهوری رویدادهای انفجاری بر دانش آموزان لیسۀ سیدالشهدا را کار گروه طالبان خواند و روز سه‌شنبه را عزای عمومی اعلام کرد.

رییس‌جمهور با بیان این  که گروه‌های هراس افگن در تلاش اند که جوانان کشور را از درس و تحصیل محروم کنند ، گفت که به احترام قربانیان حملۀ هراس‌افگنانۀ چند روز پیش  در لوگر و حملۀ هراس‌افگنانۀ روز گذشته بر دانش‌‌آموزان دختر دردشت برچی در تمامی اداره های دولتی در مرکز و ولایت ها و همین‌طور در نمایند‌گی‌های کشور در خارج عزای عمومی اعلان می کند و به خاطر این رویداد غم انگیز در مسجد جامع ارگ ،تمام اداره های دولتی مرکز و ولایت ها،مساجد و تکایای کشورمراسم فاتحه خوانی برگزار می شود.
رییس جمهوری گفت که به معاون نخست‌ ریاست جمهوری دستور داده‌است که برای مداوای زخمیان رویداد دیروز، کمک نقدی کند و به معاون دوم نیز دستور داده‌است که با مشوره با بزرگان مردم در مدت دوهفته طرح امنیتی برای تأمین بهتر کابل ارائه کند.
رییس جمهوری همچنان هدایت داد که هرچه زودتر ساختمان مکتب سیدالشهدا که از انفجار ها آسیب دیده است، بازسازی و ترمیم شود که دانش آموزان به درس و تعلیم شان ادامه بدهند.

در انفجار های دیروز در برابر لیسۀ سیدالشهدای دشت برچی در غرب کابل شصت وسه تن جان باختند و حدود یکصدو پنجاه تن دیگر که بیشتر دانش آموزان بودند، زخم برداشتند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا