سیاستاخبارصحت

رییس جمهوری واکسین کرونا را هدیۀ حیات خواند و از کمک چین امتنان کرد

کابل /22جوزا/ باختر

محمد اشرف غنی رییس جمهوری در مراسمی که به مناسبت رسیدن ۷۰۰ هزار دوز واکسین کرونا کمک کشور چین به افغانستان برگزار شده بود، گفت: واکسین هدیۀ حیات است و از کشور چین به خاطر کمک هایش ابراز امتنان می کنیم.

در این مراسم که در صحن قصر چهارچنار ارگ انجام شد، رییس جمهوری با اشاره به گسترش روابط افغانستان و چین در عرصه های مختلف به ویژۀ مناسبات اقتصادی، تجارتی و ترانزیتی، افزود: وضعیت بخش صحی کشور نسبت به دو موج گذشتۀ ویروس کرونا، بهتر شده است. اعتماد مردم برداکتران و نظام صحی کشور بیشتر شده است و بخش صحت حمایت کامل ریاست جمهوری را با خود دارد.

رییس جمهوری در اخیر سخنانش گفت که مردم افغانستان ظرفیت و توانمندی خود را در سه موج ویروس کرونا نشان دادند و به والی کابل هدایت داد که بخش خصوصی را در امر مبارزه با ویروس کرونا بیشتر دخیل کند.

در این مراسم سرپرست وزارت صحت عامه از حمایت های رییس جمهوری از نظام صحی افغانستان و همچنان از کشور چین به خاطر کمک ۷۰۰ هزار دوز واکسین کرونا و وسایل طبی به ارزش پنج میلیون دالر، تشکر کرد.

همچنان وانگ یو، سفیر چین در افغانستان در صحبت های خویش، از کمک های بیشتر کشورش به افغانستان در زمینۀ مبارزه با ویروس کرونا اطمینان داد و با حمایت از روند صلح، ابراز آرزومندی کرد که افغانستان به صلح و ثبات دایمی دست یابد. عبدالمعصوم کوهستانی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا