اقتصاد

موافقتنامه خدمات ترانسپورت هوایی بین افغانستان و لاتویاامضا خواهد شد

کابل باختر اول جدی
کپتان حامد ظاهر رییس عمومی اداره مستقل هوانوردی ملکی در دیدار با دینس مری رندس معاون وزارت ترانسپورت لاتویا روی امضای موافقتنامه خدمات ترانسپورت هوایی بین دو کشور بحث کردند.
به گزارش آژانس باختر، در این نشست دو طرف پیرامون مسایل مربوط به ترانسپورت هوایی از جمله ارائه خدمات هوانوردی بین دو کشور بحث و تبادل نظر کردند.
کپتان حامد ظاهر رییس عمومی اداره مستقل هوانوردی ملکی به معاون ترانسپورت لاتویا اطمینان داد که افغانستان به عنوان عضو جامعه جهانی در بخش نقل و انتقالات هوایی و گسترش فعالیت های هوانوردی در عرصه بین المللی علاقمند است و این اداره آماده است تا پس طی شدن مراحل قانونی، با لاتویا موافقتنامه خدمات ترانسپورت هوایی امضا کند.
دینس مری رندس معاون وزارت ترانسپورت لاتویا نیز گفت که کشورش علاقه دارد تا در بخش ترانسپورت هوایی با افغانستان وارد همکاری بهتر و نزدیکتر شود.
او گفت که لاتویا آمادگی دارد تا موافقتنامه یی را در بخش ارائه خدمات ترانسپورت هوانوردی با افغانستان امضا کند.
معاون وزارت ترانسپورت لاتویا تصریح کرد که کشورش به منظور تربیه پرسونل تخنیکی اداره مستقل هوانوردی ملکی نیز آماد همکاری است.
گفتنی است که پیش نویس متن موفقتنامه خدمات ترانسپورت هوایی بین افغانستان و لاتویا از سوی اداره مستقل هوانوردی ملکی نوشته و آماده شده و به هدف طی شدن مراحل قانونی به وزارت خارجه فرستاده شده است.
پیش از این و در حال حاضر هیچ پروازی بین افغانستان و لاتویا انجام نه شده و انتظار می رود با نهایی شدن موافقت نامه خدمات ترانسپورت هوایی، خطوط هوایی بین دو کشور بازگشایی شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا