امنیت

اکادمی پولیس افغانستان عضو انجمن بین المللی اکادمی های پولیس جهان شد

کابل باختر/ 10/ اسد

اکادمی پولیس افغانستان عضویت انجمن بین المللي اکادمی های پولیس جهان را کسب کرد.

مل پاسوال محمد نوروز خلیق قوماندان عمومی اکادمی پولیس به خبرنگار آژانس باختر گفت ، در اجلاس انجمن بین المللی اکادمی های پولیس جهان که اخیراً تحت نام آموزش مقایسه وی اکادمی های پولیس درشهر ایلاتاي ترکیه برگزار شد، عضویت اکادمی پولیس افغانستان به عنوان عضو دیگر ازاین انجمن پذیرفته شد.

 موصوف پذیرفته شدن اکادمی پولیس افغانستان را به عنوان دیگری از انجمن بین المللی اکادمی های پولیس جهان نشانه از ظرفیت بالا و اعتبار علمی این نهاد دانسته اضافه داشت که این اقدام ساحه کار ، آموزش و فعالیت اکادمی پولیس را افزایش خواهد داد.

 درحال حاضر این اکادمی با یک برنامه متنوع و گسترده تعلیمی مصروف آموزش شماری زیادی از فرزندان این کشوراند که با فراغت دردفاع ازقانون تحکیم ثبات و نظم عامه قرار خواهند گرفت .

 به گفته جنرال خلیق، درجریان ده سال گذشته پانزده هزار و چهارصد و چهل و هشت تن از این موسسه تعلیمی فارغ و در نهادهای امنیتی منجمله دستگاه پولیس مصروف خدمات اند كه از جمله این فارغان یکصدو هشتاد تن آنان را زنان تشکیل میدهد.

این اکادمی با شماری ازکشورها تفاهمنامه های همکاری را امضا نموده که به موجب آن تعدادی ازمحصلان اکادمی پولیس غرض ادامه تحصیل به کشور های بیرونی چون هند ، ترکیه ، مصر .. اعزام شده اند.

 به گفته موصوف، درتدریس محصلان اکادمی پولیس از آخرین میتود و شیوه تحصیل کشور های بیرونی استفاده میشود و این امر سبب گردیدکه فارغان ما همیاری های خاص مسلکی خود را داشته باشند.

قابل ذکراست که اکادمی پولیس درسال 1314 به نام تعلیم گاه پولیس در ساحه مهتاب قلعه شهر کابل ایجاد شد درسال 1323 به مکتب ژندارم پولیس تغییر نام داد درسال 1334 به مکتب عالی پولیس ارتقا کرد ودرسال 1343 نام اکادمی پولیس را به خودگرفت و برای اولین بار آموزش کمیسار ها درآن آغازشد، درسال 1346 اولین صنف محصلین اناث که تعداد شان به هفت تن میرسید دراکادمی ایجاد گردید با تاسف حوادث دهه هفتاد این نهادتعلیمی را کاملاً با رکودمواجه ساحت مگر درسال 1381 بعداز بازسازی اکمال مواد درسی فعالیت آن از سرگرفته شد و درسال 1391 به قوماندانی عمومی اکادمی پولیس تغییر نام یافت .

 قوماندانی عمومی اکادمی پولیس در حال حاضر چهار پوهنحی ویازده دیپارتمنت دارد و یک مکتب ساتنمنان نیز درآن فعال است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا