سیاستاخبارامنیتTOP

رییس جمهور: تروریستان علنی محاکمه شوند

کابل/ ۱۰قوس/ باختر

معاون اول ریاست جمهوری می گوید: رییس جمهوری هدایت داده است که منبعد هراس افگنان علنی محاکمه شوند.

به گزارش آژانس باختر؛ امرالله صالح این مطلب را در نشست امنیتی امروز یادآور شده است.

معاون اول ریاست جمهوری به اعضای نشست امنیتی گفت: رییس جمهوری در جلسۀ شورای عالی حاکمیت قانون که دیروز برگزار شد، هدایت داد که تروریستان دستگیر شده به صورت علنی محاکمه شوند.

محاکمۀ هراس افگنان به صورت علنی، خواست همیشگی مردم به خصوص خانواده و بازماندگان قربانیان حوادث تروریستی است.

امرالله صالح، در جلسۀ امروز گفت: نظر به تقاضای ادارۀ امنیت ملی بازهم از نشر جزئیات دستگیری های اخیر مرتبط به پوهنتون کابل و فراتر از آن خودداری می کنیم، اما تاکید کرد که برای لوی څارنوالی ضرب الاجل تعیین می شود که در یک مدت مشخص دوسیه را تکمیل کند.

به گفته او، مردم از سرنوشت مبهم دوسیه ها خسته اند و می خواهند بدانند که کدام قضیه به کجا رسید.

به گفتۀ معاون اول ریاست جمهوری، څارنوالی افغانستان دستاوردهای بزرگ و قابل فخر دارد، در عین حال توقع مردم این است که دسترسی به معلومات داشته باشند و بدانند که قضایای حساس و خبرساز به کجا رسیده اند.

او بار دیگر بر محاکمۀ علنی تروریستان تاکید کرد.

مساله دیگر که در نشست امنیتی امروز روی آن بحث شد چگونگی فروش سیمکارت در بازار آزاد است.

معاون اول ریاست جمهوری گفته است که برای جلوگیری از فروش سیمکارت‌های بدون ثبت، شماری از سیمکارت‌فروشان که بدون تثبیت هویت متقاضی سیمکارت می‌فروختند، بازداشت شده اند و غرض خاتمه بخشیدن به این مشکل، بحث مسلکی ما با شرکت‌های مخابراتی ادامه دارد.

او تاکید کرد شیوه فروش سیمکارت باشیوه کنونی ادامه نه خواهد یافت.

به گفتۀ معاون اول ریاست جمهوری، گزارش هایی وجود دارد که در دروازه تورخم نیز غرفه‌هایی وجود دارد که سیمکارت غیرقانونی می‌فروشند، در حالی که بخش اعظم از سیمکارت‌ها بدون ثبت به فروش می‌رسد که اغلب سرقت‌ها و قتل‌ها و ترورهای هدفمند از همین مجرا هماهنگی می‌شود. ختم صائم

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا