سیاست

رییس جمهور غنی با صدراعظم هند، صحبت تیلفونی کرد

کابل /6حمل /باختر
نارندرا مودی صدراعظم هند طی تماس تیلفونی، روزگذشته با محمد اشرف غنی رییس جمهوری اسلامی افغانستان صحبت کرد.
به اساس معلومات دفترمطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر،در این تماس تیلفونی هردوجانب نوروز را به همدیگر تبریک گفتند و این جشن را میراث فرهنگی و کلتوری دو کشور خواندند.
رییس جمهوری با اشاره به روابط نیک اقتصادی و سیاسی میان افغانستان وهند، گفت که این روابط بر منافع دو کشور استوار است.
صدراعظم هند یکبار دیگر انتخاب مجدد محمد اشرف غنی رییس جمهوری را در انتخابات ریاست جمهوری تبریک عرض کرد و گفت که انتخاب زعیم از سوی افغان ها در یک پروسۀ مردم‌سالار، نشان‌دهندۀ باور و تعهد افغان ها بالای مردم‌سالاری می باشد و هند حامی همه جانبۀ مردم‌سالاری در افغانستان است.
در مقابل، رییس جمهور غنی گفت که حمایت هند برای ما مهم است و از آن قدردانی می کنیم. همچنان برای نارندرا مودی صدراعظم هند ابتکار ویدیو کنفرانس میان رهبران کشورهای عضو سازمان سارک را تبریک عرض کرد. وی افزود که ما می خواهیم مشترکاً با اعضای سازمان سارک و کشورهای منطقه، علیه شیوع ویروس کرونا مبارزه کنیم.
مودی از رییس جمهور غنی بخاطر اعلام کمک برای صندوق وجهی کشورهای عضو سازمان سارک، تشکر کرده گفت: این اعلام کمک برای صندوق وجهی سازمان سارک، نشان‌دهدۀ این است که شما به همکاری ها از طریق سازمان سارک ارزش قایل هستید، این یک گام مهم در راستای رفاه منطقه از سوی شما می باشد.
رییس جمهوری با ابراز امتنان از صدراعظم هند، گفت که  باید همکاری های ترانزیتی و اقتصادی را جاری نگهداریم و امید است که در قسمت خریداری گندم و برنج، سهولت ها افزایش یابند و از طریق تدابیر احتیاطی با کرونا مبارزه جدی کنیم.
صدراعظم هند به محمد اشرف غنی رییس جمهوری گفت که تماس های ما از طریق ویدیو کنفرانس ادامه خواهد داشت، از تقاضای شما استقبال می کنیم و در این زمینه برای افغانستان سهولت های بیشتر را فراهم می کنیم.
رییس جمهور کشور با ابراز امتنان، گفت که فرصت ها و خطرات را برای استفاده اعظمی و مدیریت، درست درک کنیم و همچنان به منظور همکاری در مسایل مهم، مشاور امنیت ملی افغانستان با مشاور امنیت ملی هند در تماس خواهند بود. ماری

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا