سیاست

رییس جمهور : نیمروز به بندر خشکه افغانستان مبدل می شود

کابل باختر 6 حوت
محمد اشرف غنی رییس جمهوری اسلامی افغانستان در جریان سفر به ولایت نیمروز، عصر روز گذشته با جوانان و اعضای جامعه مدنی آن ولایت دیدار کرد.
به اساس معلومات دفترمطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر، در این دیدار عید محمد مصدق به نمایندگی از جوانان و عتیق الله نورزاد به نمایندگی از اعضای جامعه مدنی ولایت نیمروز صحبت کرد و مشکلات،‌ خواست ها و پیشنهاد های شان را در بخش های ایجاد پوهنځی های مختلف در پوهنتون نیمروز و توسعه آن،‌ اعمار شفاخه معیاری، ایجاد کتابخانه به سطح ولایت، تامین امنیت، جذب کادرهای نیمروز در ادارات دولتی، اشتغال زایی، جلوگیری از اعتیاد جوانان به مواد مخدر، تقسیم عادلانه بورس های تحصیلی، نقش دادن جوانان در لویه جرگه مشورتی صلح، با رییس جمهور شریک کردند.
همچنان آنان از برنامه های زیربنایی حکومت و صلح پایدار که باعث حفظ ارزش های ملی افغان ها شود،‌ حمایت کردند.
رییس جمهور کشور با تشکر از دیدگاه های سازنده آنان گفت که با موجودیت جوانان با تفکر ملی و توسعه طلب از آینده درخشان کشور مطمین شدم.
وی افزود دیدگاه های شما و تمام اقشار جامعه در رابطه به صلح ارزشمند می باشد، به همین دلیل تعهد واضح این است که شما در لویه جرگه مشورتی صلح اشتراک خواهید کرد و دیدگاهای شما و همه اقشار جامعه در تصمیم گیری مدنظر گرفته می شود.
رییس جمهور غنی گفت که رسیدن به خودکفایی هدف مشترک همه ما می باشد و باید ترتیب واضح برای رشد اقتصادی داده شود. وی افزود، نیمروز به یک بندر خشکه افغانستان مبدل می شود.
رییس جمهور به مسوولان هدایت داد تا طرح واضح برای چگونگی استفاده از منابع بشری ولایت نیمروز ترتیب دهند.
وی به مسوولان وزارت تحصیلات عالی هدایت داد تا پوهنځی های مورد نیاز در پوهنتون نیمروز ایجاد شود.
رییس جمهور کشور به والی نیمروز هدایت تا با اعضای جامعه مدنی روی ایجاد کتابخانه معیاری به سطح ولایت بحث و به نتیجه برسد.
رییس جمهور به جوانان ولایت نیمروز وعده سپرد که برای تامین امنیت نیمروز و مسیر بندر چابهار قطعه خاص امنیت ملی تشکیل و توظیف می شود. وی در قسمت مبارزه با اعتیاد گفت که این پدیده را می توان با تلاش مشترک محو کرد. نالان

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا