سیاست

تمامی بست های تدارکات وزارت خانه ها وادارات دولتی به اعلان سپرده شد

کابل  ۲۵ اسد باختر
تمامی بست های تدارکات وزارت خانه ها وادارات دولتی به اعلان سپرده شد
به گزارش آژانس باختر، کمیسیون مستقل اصلاحات اداری و خدمات ملکی کمیسیون تمامی بست های تدارکات وزارت خانه ها وادارات دولتی  را به اعلان گذاشته و با نشر اعلامیه خبری مطرح ساخته است .
مصرف نشدن درست و کامل بودجه انکشافی در ادارات حکومتی یکی از چالش های ظرفیتی در بخش های واحد های تدارکات درین ادارات به حساب میرود.
با درک این موضوع و اصلاح سازی بخش های تدارکات ادارات حکومتی، کمیسیون مستقل اصلاحات اداری و خدمات ملکی در همکاری مستقیم با اداره تدارکات ملی، وزارت خانه ها و ادارت دولتی ساختار های تشکیلاتی و لوایح وظایف ریاست ها وواحد های تدارکات این ادارات را بازنگری کرده، تغییراتی درین لوایح بوجود آورده و با معیارات جدید سازگار ساخته است.
هدف این روند مسلکی سازی و معیاری سازی بخش های تدارکات درتمامی وزارت خانه ها و ادارات دولتی میباشد تا توانایی های واحد های تدارکات بلند رفته و ظرفیت طرح و تطبیق پلان های تدارکات در مطابقت با قانون تدارکات کشور و نیازمندی های دولت بوجود بیاید.
روی این اصل و بمنطور جذب کادر های مسلکی و با تجربه، تمامی بست های تدارکاتی ادارات حکومتی که به تعداد ۶۹۷ بست خدمات ملکی میگردند، به اعلان سپرده شده و با برگزاری رقابت آزاد ظرفیت های بلند به گونه شفاف و عادلانه به این بست ها جذب خواهند شد.
احمد نادر نادری رئیس کمیسیون مستقل اصلاحات اداری و خدمات ملکی امروز گفت:" ایجاد سیستم هاى مسلکى تدارکاتى متناسب به نیازمندی های انکشافی کشور واستخدام نیروی بشری متخصص، کارا و توانمند از طریق روند  شفاف و همه شمول، زمینه را برای طرح و تطبیق مؤثر پلان های تدارکاتی حکومت فراهم نموده
و میزان مصرف مؤثر بودجه انکشافی را بالا میبرد."
نادری افزود :" در نتیجه ای این روند، اداره در تطبیق پروژه هاى انکشافى مؤثر تر عمل نموده و در عرضه خدمات به مردم بهبود به میان میآید."
پروسه استخدام این بست ها توسط کمیته مؤظف که متشکل از نماینده های وزارت خانه ها و ادارات دولتی و کمیسیون مستقل اصلاحات اداری و خدمات ملکی میباشد، اجرا میگردد.
همچنان ازین روند توسط نهاد های جامعه مدنی و رسانه های کشور نظارت میگردد.
به همین گونه امتحان نوشتاری این روند به گونه جمعی با استفاده از تکنالوژی پیشرفته برگزار میگردد.
استفاده ازین تکنالوژی شفافیت روند را تضمین کرده و مداخله انسانی را به حد اقل کاهش میدهد. نالان

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا