اخباراقتصاد

رییس زراعت میدان وردک : پروژه های انکشافی مهم در میدان وردک تطبیق شده است

میدان شهر/ 14جدی / باختر

ریاست زراعت، آبیاری و مالداری میدان‌وردک، می‌گوید که در سال مالی ۱۳۹۹ برای حمایت از دهقانان این ولایت برنامه‌های مؤثری را در مرکز و ولسوالی‌های این ولایت برنامه ریزی و تطبیق کرده است.

ولیداحمد تسل رییس زراعت میدان‌ وردک به آژانس باخترگفت که برای رشد زعفران در این ولایت امسال پنج مزرعۀ نمایشی به ارزش مجموعی ششصدو چهل هزار افغانی ساخته شده است و در کنار آن به ارزش بیش از سه میلیون وهشتصد هزار افغانی برای دهقانان در ساختن مزرعه‌های نمایشی زعفران، توزیع تخم سبزی ها و همچنان ایجاد مراکز برای دهقانان به مصرف رسیده است.

وی می‌گوید که برای جلوگیری از تخریب زمین‌های زراعتی در ولسوالی جلریز این ولایت، دیوار محافظتی با هزینۀ بیش ازپنج میلیون افغانی ساخته شده است که زمین‌های زراعتی از آسیب سیلاب‌های موسمی مصوون می‌ماند.

وی می گوید که در بخش باغداری نیز کارهای گسترده‌ یی صورت گرفته است  و امسال پنجصد هکتار باغ های سیب متراکم و نیمه ‌متراکم با هزینه ده میلیون و چهل وچهار هزار افغانی ساخته شده است.

رییس زراعت میدان ‌وردک گفت که امسال کار ساخت یک مرکز جمع‌آوری شیر نیز به ارزش چهار میلیون افغانی شروع شده است که به زودی تکمیل می شود و به بهره گیری می رسد.

 او همچان گفت: در سال ۱۳۹۹ در آن ولایت یکصد وپنجاه ذخیر‌گاه کچالو، هفتاد سردخانه صفر انرژی سیب، به هزینۀ بیش از دوصد چهل هشت میلیون افغانی ساخته شده است.

به منظور جلوگیری از شیوع تب کانگو و بیماری بروسلوز در دام ها، در جریان کارزارهای بهداشتی، ریاست زراعت میدان ‌وردک  بیش ازیک میلیون افغانی را هزینه کرد.

ولیداحمد تسل می‌گوید، سه صدوبیست وشش تن گندم اصلاح‌شده به ارزش پنج میلیون و هفت صد ونود هشت هزار افغانی آمادۀ توزیع برای دهقانان میدان وردک است.

همچنان توزیع بسته‌های زراعتی و کار ساخت شصت وسه کشته‌خانه به هزینه بیش ازبیست میلیون افغانی در آن ولایت جریان دارد. نیلوفر دانش

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا