سیاست

رییس ستره محکمه: محاکم مرجع تامین عدالت و حاکمیت قانون می باشد

کابل باختر 5 حوت
قانونپوه سید یوسف حلیم رییس ستره محکمه امروز پریسیلا هینر یکتن از مشاوران سازمان ملل متحد و همکارانش که به خاطر یک ماموریت رسمی به افغانستان آمده اند ، ملاقات کرد .
به اساس معلومات ریاست نشرات ستره محکمه به آژانس باختر، در این دیدار هینر،هدف سفرش به افغا نستان را  که مطالعه وضعیت حقوق بشری درافغا نستان  میباشد ، بیان کرد و افزود که می خواهد بداند  ، دسترسی مردم به عدالت  به ویژه زنان و اطفال چگونه است و محاکم افغا نستان با استفاده ازکدام ساختار هایی در رسیدگی قضایا به ویژه حل وفصل دعاوی حق  العبدی اشخاص استفاده می کنند  .
  وی همچنان پیرامون  سیستم قانونگذاری افغانستان و مرجع تفسیر وتوجیه قوانین افغانستان نیز  طالب معلومات شد .
بعداً رییس ستره محکمه با تشریح سیستم قضایی افغا نستان اظهار داشت که قانون  اساسی و قانون تشکیل و صلاحیت قوه قضائیه ساختار تشکیلاتی محاکم را مشخص کرده است و برمبنای همین ساختار ها محاکم کشور وظیفه دارد تا دعاوی مطروح درپیشگاه شانرا  حل و فصل کند  .
ر ئیس ستره محکمه همچنان علاوه کرد که  قوانین شکل، روند رسیدگی قضایا را  تنظیم کرده است و رسیدگی به دعاوی حق العبدی اشخاص نتنها در قوانین افغانستان بلکه با توجه به اهمیت تامین حقوق اشخاص ،  در فرامین عفو وتخفیف مجازات ریاست جمهوری  ،  محفوظ دانسته شده است و طبق روند های قانونی مورد رسیدگی قرار می گیرند .
رییس ستره محکمه به همین ترتیب درخصوص استقلال قوه قضائیه و صلاحیت های قانونی و همچنان روابط و هماهنگی محاکم با نهاد های کشف و تحقیق صحبت کرد و افزود که محاکم مرجع تامین عدالت و حاکمیت قانون می باشد و درحل و فصل قضایا به گونه مستقلانه وبیطرفانه عمل می کنند . نالان

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا