اخباراقتصادجامعه

زمینۀ کار برای یکهزارجوان درسمنگان مساعد شد

ایبک، 27 ثور، باختر
کارپروژۀ احیای جنگل ومناظر طبیعی سمنگان با غرس یکصد هزار اصله نهال پسته درایبک مرکز سمنگان به کمک مالی سازمان غذایی جهان امروزآغاز شد.
محمودصدیقی آمر منابع طبیعی ریاست زراعت، مالداری و آبیاری سمنگان به خبرنگار آژانس باخترگفت: هدف ازتطبیق این پروژه، احیای مجدد جنگل ومناظرطبیعی وایجاد زمینه‌های شغلی برای جوانان و جلوگیری از مهاجرت ها در مناطق روستایی است.
صدیقی گفت که از طریق این پروژه موازی به صدها هکتار زمین در منطقۀ کوه شَمَر، کوه چغت ورباتک ایبک مرکز سمنگان بیش از هشتصد هزار محل برای غرس نهال حفر شده است واز این جمله در پنجاه هزارمحل یکصد هزار اصله نهال پسته غرس شده است ودر بقیه 750 هزار محل دیگر، در آینده بذر مستقیم پسته صورت می گیرد.
به گفته وی، به منظور آبیاری نهال های پسته یک بند کوچک آب که از اثرسیلاب های سال های گذشته از گل وریگ پرشده بود، پاک شده است وقرار است که یک ذخیره آب به ظرفیت 380 متر مکعب آب در آنجاساخته شود.
وی افزود که این پروژه به هزینۀ بیش از 48 ملیون افغانی کمک مالی سازمان غذایی جهان وبه همکاری کمیتۀ سویدن درسمنگان تطبیق می شود.
به گفته وی، با آغازکار این پروژه زمینه کار برای یکهزار کارگر برای 6 ماه درآن ولایت مساعد شده است وبرای هر کارگر ماهانه 8000 افغانی معاش پرداخت می شود.
دلاور رئیس انجمن جنگل های کوه چغت که یک تن از تطبیق کنندگان این پروژه است گفت: با تطبیق این پروژه برای 6 ماه زمینۀ کار برای جوانان بیکارمساعد شده است.محفوظ حمیدی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا