اخبارجهان

سازمان صحی جهان: بعید است ویروس کرونا از لابراتوار چینی سرایت کرده باشد

ژنیو/ وی او ای/22دلو/ باختر

سازمان صحی جهان می‌گوید که به نظر می رسد ویروس کرونا از یک لابراتوار چینی نه بلکه از حیوان به انسان سرایت کرده است.

تیمی از متخصصان این سازمان دیروز پس از تحقیقات دو هفته‌یی در شهر ووهان چین، نتیجهٔ تحقیق خویش را اعلام کرد.

انستیتوت ویروس‌شناسی ووهان چین، نمونه های گستردهٔ از ویروس را جمع آوری کرده بود و این عمل به اتهاماتی منتج شد که گویا ویروس کرونا از همین‌جا به ساحات اطراف سرایت کرد و در نهایت به همه‌گیری مرگبار مبدل شد.

چین این اتهام را به شدت رد کرده است و احتمالات دیگری را در خصوص منشا این ویروس ترویج کرد.

پیتر بین ایمباریک، متخصص امراض حیوانی سازمان صحی جهان گفت که در خصوص منشا ویروس کرونا در چین تحقیقات همه جانبه و گسترده ‌یی را انجام دادند و همه احتمالات را مطالعه کردند، اما در نهایت به این نتیجه رسیدند که به نظر نمی‌رسد این ویروس در نتیجهٔ یک حادثهٔ لابراتواری به بیرون سرایت کرده باشد.

در تیم تحقیقاتی سازمان صحی جهان، متخصصان از ۱۰ کشور گردهم آمده بودند و دو هفته را در ووهان سپری کردند؛ جایی که آنان از طریق ویدیو کنفرانس از یک هوتل تحقیقات شان را انجام دادند.

ویروس کرونا در دسمبر سال گذشته از شهر ووهان، مرکز ولایت هوبی چین، منشا گرفت و تا کنون به ۱۹۲ کشور و قلمرو جهان گسترش یافته و به همه‌گیری مرگبار صحی مبدل شده است.

براساس معلومات پوهنتون جانس هاپکینز امریکا، تاکنون در سراسر جهان بیش از ۱۰۶ میلیون نفر به ویروس کرونا مبتلا شده اند و بیش از دو میلیون و ۳۰۰ هزار نفر پس از ابتلا به آن جان باخته اند. فریده بابک

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا