سیاستاخبار

سازمان ملل، متعهد به ادامۀ حمایت و همکاری با افغانستان شد

 کابل/ ۲۸حمل/ باختر

سازمان ملل متحد اعلام داشته است که به ماموریت سیاسی و بشردوستانه اش در افغانستان ادامه می دهد.

استفان دوجاریک، سخنگوی  سرمنشی ملل متحد گفته است: واضح است که خروج نیروهای خارجی از افغانستان بر تمامی کشور تاثیرگذار خواهد بود،ما به بررسی شرایط ادامه می دهیم، اما کار ما در افغانستان کماکان ادامه خواهد یافت.

دوجاریک یاد آور شده است «سازمان ملل از مدت ها پیش بدین سو در زمینۀ کمک های بشردوستانه برای پیشبرد روند توسعه در افغانستان فعالیت داشته است و ما برای کمک به مردم این کشور به حضورخود در آن جا ادامه خواهیم داد وسازمان ملل خود را با وضعیت حاکم در افغانستان هماهنگ خواهد کرد«

باید گفت که سازمان ملل در کنار دفتر همیشگی خود در افغانستان‹ اداره انکشافی› ملل متحد، دفتر هیئت معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان (یوناما) را نیز بیست سال قبل شکل داد که امور رسیدگی به حل بحران افغانستان، حکومتداری خوب و روند کمک های جهانی با افغانستان را مدیریت می کند.

سرمنشی سازمان ملل در افغانستان دو فرستاده  دارد خانم  دبوراه لاینزاز کانادایی که رییس یوناما است و ژان ارنو، دیپلومات فرانسوی که به عنوان نمایندۀ شخصی سرمنشی سازمان ملل در مسایل افغانستان و منطقه گماشته شده است که «به پیدا کردن راه حل سیاسی این مناقشه کمک کند».

سازمان ملل از چهل سال به این طرف شامل بحث سیاسی در افغانستان است و توافقنامۀ ژنیو میان دولت وقت افغانستان که توسط داکتر نجیب الله رهبری می شد و دولت پاکستان نتیجه تلاش های سازمان ملل بود که به خروج نیروهای شوروی وقت از افغانستان انجامید. زیوری

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا