اخبارسیاستاقتصادTOP

سازمان ملل٬ خواستار کمک سه میلیارد دالری به افغانستان شد

کابل٬ ۱۶ جوزا، باختر
سازمان ملل متحد از کشور های کمک کننده خواسته است که قبل از رسیدن زمستان٬ سه میلیارد دالر با افغانستان کمک کنند.
این سازمان هشدار داده است که آنها با خلاء کمک نقدی با افغانستان روبرو اند و این خلا باید تا قبل از رسیدن زمستان پر شود.
سازمان ملل قبل از این برای رساندن کمک های اضطرای برای افغانستان در جریان سال جاری عیسوی٬ تقاضا پنج میلیارد دالر را کرده بود٬ منابع وابسته به این سازمان گفته است که آنها تنها به یک اعشاریه چهار میلیارد دالر دسترسی پیدا کرده اند.
این سازمان خواهان کمک سه میلیارد دالری دیگر برای افغانستان شده است و هشدار داده است که این خلاء باید تا پیش از زمستان پر شود.
سازمان ملل٬ در گزارش تازه خود٬ افغانستان را در راستای دسترسی به غذا٬ نیازمند درجه یک دانسته شده است.
هیدر بار، معاون بخش زنان در دیدبان جهانی حقوق بشر در این مورد به یک رادیو خصوصی گفته است « نبود تعامل میان حکومت طالبان و جهانیان، وضعیت اقتصادی افغانستان را بدتر کرده است»
او همچنان یاد آور شده است «کمک‌های بشری خیلی‌ها مهم است اما یک کشور تنها به این کمک‌ها متکی بوده نمی‌تواند. همچنان تاخیر خیلی طولانی به میان آمده. توافقی هم میان طالبان و تمویل کننده‌های غربی به ویژه ایالات متحده امریکا به دست نیامده تا در نتیجه اقتصاد افغانستان دوباره فعال شود»
از دیدسازمان ملل متحد ۱۹.۸ میلیون تن در افغانستان به کمک‌های غذایی فوری نیاز دارند.
از میان آنها ۱.۱ میلیون کودک خرد سال در افغانستان با خطر مرگ روبرو دانسته می‌شوند.
این مقام سازمان ملل در حالی برتعامل جهان با امارت اسلامی در افغانستان تاکید دارد که امارت اسلامی بار ها گفته است که راه حل مشکلات جاری میان امارت اسلامی و کشور های خارجی تعامل با نظام جدید در افغانستان است.
در کنار آن امارت اسلامی تاکید بر این دارد که کمک های بشری باید دور از ملاحظات سیاسی انجام شود٬ و نباید جهان ادامه کمک های شان با افغانستان را منوط به شرایط سیاسی در افغانستان بدانند. تحلیل سیاسی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا