جهان

سازمان نیروی فضایی امریکا تشکیل می شود

واشنگتن – صدای امریکا – 3 عقرب – باختر 
مايک پنس، معاون رياست جمهوری آمريکا اعلام کرد که به زودی با حمايت و تأييد کا نگرس ، سازمان نيروی فضايی ايالات متحده به یک واقعيت تبديل می‌شود..
معاون رياست جمهوری آمريکا  در گردهمايی شورای ملی فضايی در واشنگتن در تشريح گزارش کار مربوط به اضافه شدن شاخۀ ششم به جمع نيروهای مسلح آمريکا به نام «نيروی فضايی» گفت که اين شاخه به زودی ايجاد خواهد شد، اما ممکن است حداقل يک گام عقب تر از آن چيزی باشد که رئيس جمهوری در نظر داشته است..
او در بخشی از سخنانش گفت: «همۀ کشورها اکنون در صدد يافتن راهی برای مختل کردن تجهیزات  فضايی ما هستند و هرگز مثل امروز توانایی‌های اقتصادی و نظامی ما دست کم گرفته نشده است..»
او اضافه کرد: «دشمنان از روسيه و چين گرفته تا کوریای شمالی و ايران سال‌ها است که از طريق حملات الکترونيکی از زمين در تلاش برای ايجاد اختلال، از کار انداختن و کور کردن ماهواره های ارتباطاتی ما هستند، تا جنگ را به فضا بکشانند..»
معاون رياست جمهوری آمريکا که رياست شورای ملی فضايی آمريکا را نيز بر عهده دارد. اين شورا نهاد دولتی مستقلی است که از سال پيش، به دستور دونالد ترامپ، رئيس جمهوری آمريکا فعاليت هايش از سر گرفته شد..
مايک پنس در اين گردهمايی اعلام کرد که رئيس جمهور بزودی از کا نگرس آمريکا خواهد خواست تا با همکاری نيروهای مسلح و يک گروه غيرنظامی، يک نيروی فرماندهی فضايی، واحدی شبيه به نيروهای ويژه در ارتش تشکيل دهند..
او گفت: «پرزيدنت ترامپ قوياً اعلام کرده است که رهبرانپوهنتون دفاع ملی ما از مدتها پيش معتقدند که  فضا هم همچون زمين، هوا وبحر به ميدان جنگ تبديل خواهد شد و ايالات متحده در فضا هم بايد مثل زمين نيروی غالب باشد..»
به گفته مايک پنس، حدود ۶۰ هزار نفر از قطعات  مختلف اردو  و سرويس‌های امنيتی آمريکا هم اکنون در حال مطالعه و کار روی سيستم امنيت فضايی هستند..
مایک  پنس گفت که دولت از سال آينده قصد دارد با مصوبه کا نگرس، تا سال ۲۰۲۰ يک نيروی مستقل فضايی ايجاد کند.# آشنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا