امنیت

رئیس جمهور حمله تروریستی در شهر جلال آباد را به شدیدترین الفاظ محکوم کرد

كابل ۱۲ اسد باختر

 حامد کرزی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان حمله تروریستی در مقابل قونسلگری هند در شهر جلال آباد را که باعث کشته و زخمی شدن حدود ۳۰ تن از هموطنان بی گناه ما بخصوص اطفال گردید، به شدیدترین الفاظ محکوم کرد.

به گزارش آژانس باختر در اعلاميه ايكه در اين باره از طريق دفتر مطبوعاتي رياست جمهوري منتشر گرديده آمده است،قرار معلومات دفتر مطبوعاتی وزارت داخله، صبح امروز یک فرد انتحاری موتر حامل مملو از مواد انفجاری اش را در نزدیکی قونسلگری کشور دوست هندوستان در شهر جلال آباد که یکی از مناطق پر ازدحام می باشد، منفجر ساخت که در نتیجه آن ۹ تن از هموطنان بی گناه ما شهید و در حدود ۲۱ تن دیگر زخمی گردیدند. اکثریت قربانیان این حمله انتحاری را کودکانی تشکیل می دهند که در حال آموختن قران کریم در یکی از مساجد بودند.

حامد کرزی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان ضمن اینکه این عمل تروریستی را شدیداً محکوم کرد، گفت که دشمنان صلح و آرامش افغانستان در روز های اخیر ماه مبارک رمضان که مردم برای عید سعید فطر آماده گی میگیرند، شماری زیادی از خانواده ها را در سوگ و ماتم عزیزان شان نشاندند.

رئیس جمهور کشور کشتار افراد بی گناه بخصوص کودکانی را که طالب علم دین بودند، عمل ضد اسلامی و غیر انسانی دانسته گفت که دشمنان مردم افغانستان با انجام چنین حملات وحشیانه این را ثابت ساختند که به هیچ دین و آئینی پابند نیستند.

حامد کرزی مراتب همدردی و تسلیت عمیق خویش را برای بازمانده گان شهدا ابراز می کند و از بارگاه خداوند منان برای آنان صبر جمیل و برای زخمی شده گان سلامتی كامل استدعاا دارد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا