اخبارامنیت

سخنگوی قوای مسلح: در جریان یک ماه گذشته ۳۰ ولسوالی از تصرف طالبان بیرون شده‌ است

کابل /4 اسد /باختر

 جنرال اجمل عمر شینواری سخنگوی قوا ی مسلح می گوید : بیش از یک هزارو 500  فرد  دشمن در  اثرعملیات ها در یک هفتۀ گذشته، کشته شدند وبیش از 30  ولسوالی  از تصرف  طالبان مسلح بیرون شده است.  

به گزارش خبرنگار آژانس باختر؛ سخنگوی قوای مسلح امروز در یک نشست خبری گفت  که  در نتیجۀ عملیات های یک هفته اخیر نیروهای دفاعی و امنیتی ، بیش از یک هزارو پنجصد فرد دشمن کشته شده اند.

شینواری  افزود که نیروهای دفاعی و امنیتی کشور همچنان  در جریان یک هفته گذشته، ۱۵۴عملیات شامل ضربات هوایی، توپچی، تصفیه یی و گرفتاری را، در بیش از ۲۰ ولایت راه اندازی کرده اند.

به گفته سخنگوی قوای مسلح، در نتیجه این عملیات ها، افزون بر کشته شدن یکهزار و  ۵۲۸ فرد دشمن، ۸۰۱ تن آنان نیز زخم برداشته اند  و۱۶ تن دیگرشان  بازداشت شده اند.

 او یاد آور شد که نیروهای دفاعی و امنیتی کشور در جریان یک هفته گذشته همچنان موفق به کشف و خنثی کردن  ۱۰۴ ماین در مناطق مختلف شده اند .

شینواری در این نشست  اطمینان داد که تحکیمات اخیر نیروهای دفاعی و امنیتی کشور در شماری از مناطق سبب دفع حمله های دشمن شده است.

او همچنان اطمینان داد که این نیروها در بسیاری از مناطق از حالت دفاعی به حالت تهاجمی  درآمده اند.

سخنگوی قوای مسلح گفت که طالبان در یک هفته اخیر ۱۴ فرد ملکی را در شماری از مناطق کشور شهید کردند و ۲۹ فرد ملکی دیگر را زخمی کرده اند.

جنرال شینواری،گفت در جریان یک ماه گذشته ۳۰ ولسوالی از تصرف طالبان بیرون شده‌اندو نیروهای امنیتی و دفاعی کشور در بیشتر ولایت‌ها رویکرد تهاجمی اختیار کرده‌اند. برمک  بامی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا