اقتصاد

سخنگوی وزارت تجارت : مشکل انتقال مواد صادراتی در دهلیز های هوایی با هند حل شده است // رئیس اتحادیه تجار صادر کننده : از چهل و چهار تن مواد فقط 14 تن انتقال داده شده است

کابل /باختر/9 اسد
سخنگوی وزارت تجارت و صنایع میگوید ، معضل انتقال میوه از طریق دهلیز هوایی به هند پس از بحث در شورای عالی اقتصادی حل گردید است .
به گزارش آژانس باختر ، با تاخیر در عدم انتقال مواد صادراتی از طریق دهلیز هوایی به هند بنا به ادعای تجار خسارات مالی قابل توجه ای را به صادر کننده وارد ساخته است .
اما مسافر قوقندی ، سخنگوی وزارت تجارت و صنایع در این باره به خبرنگار آژانس باختر گفت که این معضل به گونه ای رسیدگی شده ، شرکت هوایی کام ایر موظف گردیده است که در انتقال مواد تجار مشارکت نماید .
به همین ترتیب اختر محمد ، رئیس اتحادیه تجارمیوه و سبزی میگوید که بنابر بحث که در شورای عالی اقتصادی پیرامون موضوع صورت گرفت برای انتقال مواد صادراتی تجار طیاره های شرکت هوایی کام ایر ، آریانا ، صافی و یک شرکت هندی موظف شد تا مشکلات تجار را حل کنند .
وی بیان داشت تجار خیلی متضرر شده اند و از 44 تن مواد که مربوط هشت تاجر میشود 14 تن آن به خارج از کشور انتقال داده شده است و متباقی 30 تن آن به بازار های کابل انتقال داده شده است تا به بهای کم به فروش برسند .
اما تجار میوه میگویند که ده تن میوه صادراتی در میدان هوایی کابل فاسد شده است وشرکت هندی تاکنون تنها یک بار از میدان هوایی کابل و یک بار هم از میدان هوایی قندهار میوه را به هند انتقال داده است. نازیلا " عزیزی"

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا