اخبارصحت

سخنگوی وزارت صحت عامه: علت فوت یک کارمند صحی  بامیان آفت قلبی بود

کابل/ 12 حوت/ باختر

سخنگوی وزارت صحت عامه می گوید که علت مرگ  یک کارمندان صحی بامیان واکسین کرونا نبود، بلکه او ازبابت  مشکل قلبی جان باخته است.

گزارش هایی دیروز درشبکه های اجتماعی دست به دست می شد و در آن به نقل از خانوادۀ  محمد زکریا کارمند صحی بامیان گفته می شد که محمد زکریا به دلیل  دریافت  واکسین کرونا جان باخته است.

اما غلام دستگیر نظری، سخنگوی وزارت صحت‌ عامه در این مورد به مومنه خبرنگار آژانس با ختر گفت  که علت  مرگ این کارمند صحی واکسین کرونا نبود، بلکه وی به دلیل آفت  قلبی جان داده است.

وی افزود:” بدن واکسین شد گان پس از دریافت واکسین کرونا، کسل می‌شود و یا تب‌ولرزه پیدا می کند  که این علایم، نشانۀ عملکرد این واکسین است و به این معناست که بدن فرد واکسین شده شروع به تولید آنتی‌بادی می‌کند.”

لازم به ذکر است که یک کارمند صحی شفاخانه بامیان به گونهً مشکوک فوت کرده است واعضای خانوادۀ‌ً وی مدعی اند که او پس از دریافت واکسین کرونا فوت کرده است اما مسوولان وزارت صحت عامه  مرگ این کارمند صحی را ناشی از بیماری قلبی عنوان کرده‌اند.

داکتر فروغ امیری رییس شفاخانۀ بامیان، می‌گوید که این کارمند صحی سابقه بیماری قلبی نیز داشته است.

 روند تطبیق واکسین کرونا هفتۀ گذشته در کشور آغاز شد. افرادی که این واکسین را دریافت کرده‌اند، می‌گویند که تزریق واکسین کرونا تب به همراه دارد
واکسین کرونا ساخت کشور هند، چند هفته پیش وارد افغانستان شد و هفته گذشته تأیید سازمان جهانی صحت را گرفت. مومنه احمدیار

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا